AWAS! PNEUMOKOKAL RAGUT NYAWA BAYI SECARA TIBA-TIBA

15 Dec 20131comments

Dia dan suami tidak menyangka Aqil pergi secepat ini. Mengimbau kenangan April lalu, Aqil diserang demam sehingga mencecah 38.3 darjah celsius. Apabila dibawa ke Hospital Swasta , Doktor menjelaskan Aqil hanya demam biasa dan tekaknya merah sedikit.
Selepas makan ubat demam dan selsema, Aqil kebah tetapi selepas dua hari, dia kembali demam.
Ibu Aqil semakin khuatir dan membawanya ke hospital dan suhu Aqil kali ini lebih panas iaitu 39.7 darjah celcius. Selepas ujian darah dilakukan , doktor mengesahkan Aqil tiada jangkitan dan hanya diberikan antibiotik.
Esoknya Aqil tidak demam lagi tetapi banyak merengek , tidak mahu minum susu dan lemah . Aqil juga tidak mahu tidur. Keadaan aqil lebih kritikal dan anak kecil ini terpaksa dihantar ke HKL.
Doktor mengdiagnos Aqil menghidap Lobar Pneumonia akibat jangkitan Streptoccoccus, bakteria yang paling kuat. Pada 3 Mei jam 5 petang doktor mengesahkan yang Aqil boleh 'pergi' bila-bila masa.
Akhirnya Erina dan Suaminya redha akan pemergian Aqil buat selama-lamanya.... 


BAGAIMANA CARA UNTUK MENCEGAH PENYAKIT INI?? 



Ingin mengetahui lebih lanjut mengenai kepentingan pelalian ini, MHS mencadangkan agar pembaca membaca di sini : Sumber Kepentingan Pelalian 
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
1 November 2017 at 04:00

Your site helped me a lot by knowing many things, thank you very much.

voyance par mail rapide

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team