FILEM ‘Exodus Gods and Kings DIHARAMKAN DI MALAYSIA #PRAYFORMALAYSIA

29 Dec 20144comments


MO,KUALA LUMPUR,29/12/2014 - Filem ‘Exodus Gods and Kings’ dilaporkan diharamkan tayangannya di Mesir dan Maghribi selepas badan penapisan Mesir mengharamkan penayangan filem itu kerana mengandungi fakta sejarah yang menyimpang.
‘Exodus Gods and Kings’ lakonan Christian Bale kononnya menceritakan kisah hidup Nabi Musa.
Antara kandungan yang dipertikaikan dalam filem itu adalah bangsa Yahudi yang membina piramid dan Lautan Merah terbelah dua akibat gempa bumi.
Walaupun pihak berkuasa pawagam Maghribi memberi lampu hijau untuk penayangan filem tersebut di negara itu, kerajaan membuat keputusan untuk mengharamkannya sehari sebelum pembukaan.
‘Exodus Gods and Kings’ arahan Ridley Scott menelan belanja AS$140 juta turut diharamkan di Malaysia.-AstroAwani 

dipetik dari Portal Berita Merdeka Online
Share this article :

+ comments + 4 comments

Saya tidak mengambil masa yang cukup untuk membaca anda tetapi setiap kali saya sentiasa belajar satu pakej! Saya akan menikmati musim panas ini untuk melakukan semua itu! Pendek kata semua yang untuk mengatakan anda terima kasih kerana semua tips ini !!

Saya suka artikel anda dengan baik, saya dapati ia ditulis dengan baik dan berstruktur ia berubah kerana kita tidak sering mempunyai peluang untuk melihat artikel jenis ini.

21 December 2017 at 05:05

Terima kasih kerana artikel ini yang membuat saya mengetahui tapak anda sangat menarik. Melihat ke hadapan untuk membaca lagi.
mon avenir amoureux gratuit

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team