HARAKAH DEDAHKAN RUMAH MALAYSIA MAHAL BERBANDING SINGAPURA DAN US! BACA DULU !

20 Nov 20143comments

HARAKAH DEDAHKAN RUMAH MALAYSIA MAHAL BERBANDING SINGAPURA DAN US! 



Sedih bercampur kelakar apabila tiba-tiba Lidah Rasmi Pas mengulas harga rumah Malaysia lebih mahal berbanding negara luar.

Wahai PAS, sedarlah kenapa rumah kita lebih mahal? 

Inilah akibatnya apabila sektor perumahan dan hartanah telah dimonopoli oleh satu-satu bangsa yang sememangnya tidak beriman kepada Allah dan tidak patuh kepada kewangan berlandaskan syariah. 

Monopoli barang-barang mentah memang itu kerja mereka! Bagi mereka , itu tidak ada dosa maaa... bisness maa...mesti mau untung lipat kali ganda! 

Dari pengeluaran bahan binaan, sehingga kepada pembinaan rumah, semua mereka sapu. Jika ada Kontraktor / usahawan Melayu nak membangunkan perniagaan mereka, dituduh pula PAS sebagai kroni UMNO. Apa bangang punya tuduhan! 

Sedarkah PAS, fitnah-fitnah mereka terhadap usahawan-usahawan Islam seperti kepada beberapa orang kaya Islam (Syed Mohtar sebagai contoh) hanya melemahkan peniaga-peniaga Islam! 

Sedarkah PAS, persengkongkolan mereka bersama DAP dan PKR untuk menjatuhkan beberapa Konglomerat yang telah dibina Kerajaan seperti FELDA dan PROTON menunjukkan sikap jumud PAS yang bodoh sekaligus melemahkan perniagaan-perniagaan Melayu Islam. 

Sekarang, lihatlah....kesan apabila ekonomi hanya dipegang oleh bangsa itu sahaja. Sesuka hati mereka sahajalah untuk menaikkan harga rumah. Baru Harakah bising , itupun dengan menyalahkan Kerajaan. Tiada Langsung Buah Fikiran baru!  Hina lagi menghinakan! 

PAS seharusnya bersama-sama dengan Kerajaan untuk sama-sama membangunkan Usahawan Islam yang adil lagi saksama untuk memajukan ekonomi negara. Bukan hanya menghentam membuta tuli! 



Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
20 November 2014 at 15:53

He,he,he Wahai ahli ahli PAS kalau harga rumah lebih murah di USA dan Singapura, bawalah semua anak pinak kamu berhijrah ke sana. Alhamdulillah, akan runtuhlah parti PAS dan kerusi yang dimenangi DAP makin berkurangan. Mereka menang banyak kerusi kerana ahli ahli PAS yang lebih mengutama si kafir daripada saudara sesama Islam mengundi wakil proksi DAP dalam PAU 13

Anonymous
20 November 2014 at 16:58

depa yg letak harga tinggi2 supaya org melayu x leh beli...sendiri mau ingat la...pangkah DAP lagi...

22 December 2017 at 04:53

Saya ingin mengucapkan tahniah kepada anda untuk artikel anda.
voyance gratuite en ligne par mail

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team