MUJAHID JANGAN JADI MACAM KAMAL ATTARTURK!!

8 Oct 20186comments

Mujahid : "apa yang muslim buat (maksiat)  disebalik pintu bukan tanggungjawab saya dan kerajaan "
Pembaharuan konsep beragama yang kononnya ditakrifkan Menteri Agama Mujahid sebagai konsep Rahmatan Lil Alamin dikhuatiri menjerumus Islam takrifan Mujahid ini kepada meringan - ringankan ISLAM demi TUNDUK kepada nafsu manusiawi! 

Apa tidaknya, belum pun reda dengan Isu LGBT yang dia sendiri bangkitkan, kini timbul pula isu bahawa Penguatkuasaan Amal Makruf Nahi Mungkar (Penguatkuasaan Kesalahan Syarie seperti maksiat) tidak boleh melanggar batas peribadi seseorang! 

MHS nampak ianya tidak lain tidak bukan begitu mirip pembaharuan yang dijalankan oleh Kamal Attarturk sehingga jatuhnya sistem khalifah Islam Uthmaniyah di Turki 3 Mac 1924 sehingga umat Islam sehingga ke hari ini diratah rakus oleh musuh-musuh Islam! 

Islam itu mudah , tetapi janganlah kita mempermudahkan Islam. Kenyataan demi kenyataan Menteri Agama PH ini dilihat cuba mempermudahkan Islam dengan takrifan dan acuan Hak Asasi Manusia yang sudah lari dengan fitrah manusia. 
Kejatuhan Kerajaan Islam Uthmaniyah yang menaungi dunia Islam adalah disebabkan kelemahan pemimpin dan pembaharuan sekular Kamal Attarturk 

Cukup-cukup lah Mujahid , jangan lah kita cuba mengubah ketetapan ISLAM, jangan pula kita cuba memisahkan Islam dalam kehidupan seharian masyarakat dan negara. ALLAHUAKBAR! 


Share this article :

+ comments + 6 comments

12 June 2022 at 03:27

great site check my site Check This Out More hints click to read more home

22 June 2022 at 03:10

visit their website go to the website click here to find out more important site helpful hints site

7 July 2022 at 14:22

look these up gucci replica bags internet Dolabuy Celine pop over to these guys replica gucci handbags

Anonymous
23 August 2022 at 03:42

Très bon article, comme toujours. Il a le mérite de susciter le commentaire 
voyance par mail rapide offerte

23 August 2022 at 04:04

Un petit mot pour vous dire que votre blog est super!
voyance gratuite par mail direct

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team