[BERITA] LIM GUAN ENG TEWAS KES SAMAN DIHUKUM RM500RIBU

2 Jul 20152comments


3 Julai 2015 ,Lim Guan Eng - Ketua Menteri Pulau Pinang tewas dalam Kes Saman dari Dato Jahara Hamid . Dalam kes berkenaan, Lim Guan Eng menggelarkan Dato Jahara Hamid sebagai "Nenek Rasis".
 
Mahkamah Tinggi Pulau Pinang menjatuhkan hukuman bersalah dan denda RM 500 RIBU kepada LIM GUAN ENG untuk dibayar kepada Dato Jahara.
 
Pada hakikatnya, Lim Guan Eng lah yang mengamalkan dasar-dasar yang mirip sifat perkauman apabila memanipulasi projek pembangunan - pembangunan mewah sehingga meminggirkan mereka yang tidak berkemampuan.
 
Dato Jahara Hamid dalam pada itu membuat kenyataan berterima kasih kepada rakyat yang menyokong perjuangan beliau di Pulau Pinang.
 
"Alhamdulilah. Jangan terlalu celupar untuk mengeluarkan kata-kata yang tidak sopan dan tidak menghormati maruah orang lain. Terima kasih kepada semua yang mengikuti kes saya dan menyokong saya." katanya di FB peribadi beliau .
 

Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
2 July 2015 at 20:49

takbir.. alhamdullilah.. islam itu perjuangan yang benar untuk penganut2nya tidak kisah dari bani apapun..

27 December 2016 at 04:16

Nyata blog ini menjadi bacaan setiap hari. Artikel yang sangat baik lagi.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team