CADANGAN PEMBANGUNAN TAPAK WARISAN OLEH ADUN NILAI TAK BERTEMPAT DAN MEREPEK?!

11 Jul 20147comments

Adun DAP (Nilai) cuba berlagak seperti Hero Tamil apabila menghasut waris keluarga sebuah perkuburan India di Kota Seriemas untuk menghalang Sime Darby melaksanakan pemindahan  perkuburan lama berusia 50 tahun ke kawasan yang lebih sesuai iaitu di Jln Labu BT 10. 
Cadangan Arulkumar Jambunathan disifat tidak logik! 

Untuk rekod , tanah berkenaan adalah tanah Hak Milik Sime Darby yang sah. Tapak kubur berkenaan merupakan bekas Ladang Kubang milik Sime Darby yang kini hendak dimajukan. Sime Darby dengan hormatnya meminta kebenaran 20 wakil keluarga si mati bagi memindahkan perkuburan lama tersebut dan dikhabarkan 15 keluarga telah bersetuju menggunakan khidmat kontraktor yang disediakan selebihnya (5 keluarga) ingin melaksanakan pemindahan sendiri. 

Apa yang menakjubkan lagi ADUN DAP ini , Arul Kumar Jambunathan memberikan alasan mahu menjadikan tapak perkuburan lama berkenaan (bekas pekerja ladang) sebagai tapak warisan dan budaya. Alasan sebegini adalah amat tidak munasabah sedangkan beribu-ribu lagi kubur lain di seluruh negara baik dari perkuburan orang Islam, Perkuburan Cina mahupun Perkuburan India dipindahkan dengan baik tidak pula dijadikan tapak warisan. 

Cadangan pembangunan oleh Adun Nilai tersebut disifat tidak bertempat dan merepek. Pihak Sime Darby bukannya mahu memusnahkan perkuburan tersebut tetapi hanya mahu membuat pemindahan sahaja! 

Lebih memelikkan , ADUN DAP Nilai ini beriya-iya 'membela' orang yang telah meninggal dunia sedangkan adik Firdaus (OKU) yang dijumpai Pasukan Imigresen di Nilai tidak pula dibela sedangkan beliaulah (Arul Kumar Jambunathan) Ahli Dewan Undangan DUN Nilai yang dipilih rakyat di kawasan adik Firdaus tersebut! 




Share this article :

+ comments + 7 comments

Anonymous
11 July 2014 at 03:37

Apakata jadikan rumah dia tapak warisan, suruh dia pindah tempat lain?

Anonymous
11 July 2014 at 07:09

Paria..baru dapat kuasa..

Anonymous
11 July 2014 at 16:41

Inilah perangai diaorang ,dahlah duduk tanah orang ,lama lama buat macam tanah sendiri,bapak aku sendiri kena tanah kat melaka , mula mula sewa tapak lama lama suruh keluar taknak , alasannya dia dah sewa lama kat situ ,sampai dia suruh report polis dan pasang laywer ,dia kata dia tak takut , pengajaran yang aku dapat jangan kesiankan sangat kat bangsa diaorang

Anonymous
11 July 2014 at 20:46

macam zionis depa nih! DAP zionis

Anonymous
13 July 2014 at 18:46

Nk jadi little napoleon versi tamil ke dia ni??

8 June 2017 at 07:54

Saya suka artikel anda, saya merasa sangat yang ditulis dengan baik dan berstruktur ia berubah kerana ia tidak selalunya dapat melihat ini jenis artikel.

13 August 2021 at 01:42

Your blog is really great, I visit it every day and every time I find something that suits me. This blog has a lot of user-friendliness and a warm welcome
thanks a lot

voyance gratuite en ligne par mail rapide

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team