DARI PEKERJA LADANG , TUNTUT SAMPAI NAK JADI TUAN LADANG!! #GatcoBangang

4 Mar 20152comments

DARI PEKERJA LADANG , TUNTUT SAMPAI NAK JADI TUAN LADANG!! #GatcoBangang

Pendemo-pendemo GATCO yang berlagak seperti tuan tanah kedaung sebenarnya adalah pekerja ladang GATCO pada lewat 1970 an. 

DAP sering menghasut pekerja ladang untuk bertempur dengan Tuan Tanah . 
Menjadi lazimnya, pertukaran hak milik tanah adalah di antara tuan-tuan tanah yang melaksanakan transaksi jual beli tanah. Pemilik baru kadangkala tidak mahu membuang pekerja-pekerja ladang kerana mungkin mahu mengambil mereka balik bekerja di ladang yang sama. 

Tahun berganti tahun, tuan tanah berganti tanah, jenis perniagaan pun bergantilah. Pada tahun 2004, tuan tanah yang baru adalah Thamarai Holding. (Sebuah syarikat lain) . 

Syarikat yang baru memiliki tanah berkenaan sudah tentu mempunyai sebuah perancangan yang baru untuk memajukan tanah terbiar itu. Sepanjang tanah-tanah itu terbiar, Peladang-peladang GATCO dan keturunan- keturunan mereka telah 'memajukan' sendiri tanah berkenaan tanpa ada ikatan perjanjian jual beli antara pekerja ladang dan tuan punya tanah! Maka bila syarikat  tuan punya yang baru hendak membersihkan ladangnya, pekerja-pekerja ladang dan keturunannya termasuk BEBERAPA ADUN DAP telah menuntut Kerajaan Negeri CAMPUR TANGAN dan meletakkan kesalahan 100% kepada Kerajaan Negeri! Ada akal kah tuduhan mereka ini???

Itupun memang terdapat campur tangan Kerajaan Negeri untuk berunding dengan syarikat tuan punya tanah berkenaan untuk menyelesaikan masalah pekerja ladang yang nak jadi tuan tanah berkenaan. Kemudian Kerajaan Negeri jugak yang dituduh mereka menjadi DALANGNYA??! PELIK mereka ini. 


DAP NEGERI SEMBILAN bangang tak bertempat!! 




Share this article :

+ comments + 2 comments

6 March 2015 at 07:42

Congratulations to the site it is very nice to be more interactive and more originale.De it has a lot of content and links.

12 March 2015 at 06:38

Moshi Moshi,
Terima kasih untuk semua saran Anda ennormement di situs ini. Saham Anda sangat menarik dan sangat bermanfaat. Selamat untuk Anda.
Saya berharap Anda kelanjutan yang baik.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team