KENAPA NAJIB BERANI SAMAN FITNAH TONY PHUA DAN MEREKA YANG FITNAH 1 MDB?

6 Mar 20153comments


KENAPA NAJIB BERANI SAMAN FITNAH TONY PHUA DAN MEREKA YANG FITNAH 1 MDB? 


1) Syarikat 1MDB tidak pernah gagal untuk membayar semula pinjaman mereka. Pinjaman jambatan sebanyak RM2 billion telahpun diselesaikan. Dan Ananda Krishnan tidak terlibat langsung dalam membeli syarikat tersebut,beliau hanya menjadi penjamin yang yakin Perjanjian Pembelian Kuasa (PPA) akan dilanjutkan tempohnya supaya beliau dapat meminta harga pembelian yang lebih tinggi.

2) Pelaburan dan wang di dalam usahasama bersama PetroSaudi telah berjaya dikembalikan bersama-sama keuntungan USD488 juta, maka dakwaan ketirisan wang sebanyak USD700 juta yang kononnya disalurkan kepada Jho Low hanyalah penipuan semata-mata.

3) Jika dikatakan kadar faedah 5.75% p.a. untuk bon Islamik 1MDB terlalu tinggi, maka1MDB harus dipuji kerana berjaya mengaut faedah sebanyak 8.75% p.a. untuk nota pinjaman di Cayman. Selain itu, bon 30 tahun 1MDB kepada Petronas pada kadar faedah 3.6% tidak boleh dibandingkan dengan bon 3 tahun bernilai USD100 juta. Pujian harus juga diberikan kepada 1MDB kerana menjadi entiti pertama yang menjadi pelopor kepada bon Islamik selama 30 tahun tersebut.

4) Goldman Sachs turut menerangkan pihak mereka tidak pernah membayar atau diminta untuk membayar apa-apa komisyen kepada pihak ketiga.

5) Dalam beberapa perkara 1MDB tidak boleh membalas dan menjawab pertanyaan orang ramai adalah kerana mereka tertakluk di bawah Akta BAFIA dan maklumat sulit dan bukanlah untuk menyembunyikan apa-apa. Orang ramai hanya perlu menunggu pengesahan maklumat setelah akaun dan transaksi kewangan 1MDB siap diaudit dan disahkan oleh Ketua Audit Negara barulah mereka boleh mengakses maklumat yang ingin dicari.

6) Semua syarikat audit yang mengaudit 1MDB adalah bertauliah, dari KPMG, Delloite, Goldman Sachs, PetroSaudi, Bank-bank tempatan, badan berkanun Cayman Island sehinggalah Bank Negara. Sukar sekali kesemua syarikat ini berkomplot melindungi 1MDB sebagaimana teori konspirasi yang diadakan.

7) 1MDB seperti mana-mana syarikat memang mempunyai hutang walau bagaimanapun kadar hutang tidak melebihi aset dan dalam kes 1MDB aset adalah melebih hutang (RM44.67 bilion kepada RM37 bilion). Penyenaraian dalam bursa dijangka akan mengurangkan lagi kadar hutang.


KERANA TUDUHAN MEREKA ADALAH TUDUHAN PALSU, FITNAH DAN BERMOTIFKAN POLITIK !!


MUNGKIN LEPAS NI GILIRAN HUSAM MUSA  YANG KONSISTEN MENUDUH DAN MENFITNAH NAJIB DAN KELUARGANYA TERLIBAT DENGAN PEMBUNUHAN ALTANTUYA !! 
Share this article :

+ comments + 3 comments

6 March 2015 at 07:38

I found your site very beautiful and distinguished too. Thank you for your good work and continue.

12 March 2015 at 06:36

Terima kasih atas tips yang sangat menarik, itu sangat bagus untuk menemukan artikel menarik seperti milik Anda! Saya ingin Anda kesehatan, panjang umur, sukses, kebahagiaan dan kedamaian hati.
Salam Hormat

20 March 2015 at 07:12

Selamat kepada semua orang yang menonton untuk keberhasilan blog ini indah !!

voyance en ligne gratuite

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team