PANDANGAN MARHAIN RAKYAT SEMENANJUNG - HELIKOPTER TERHEMPAS , PERJUANGAN AKHIR HAYAT #teamAdenan

6 May 20167comments

PRN Sarawak memperlihatkan Kerajaan Pusat yang berpusat di Putrajaya bersungguh-sungguh dalam membantu Kerajaan Negeri Sarawak dalam pembangunan dan komitmen pembangunan untuk rakyat Sarawak. 

Manakan tidak, tragedi sedih dan menyayat hati Helikopter Terhempas yang melibatkan nyawa Rakyat / Pemimpin dari Semenanjung datang ke Sarawak untuk membantu menyalurkan bantuan dan sokongan kepada rakyat Sarawak boleh dikatakan sebagai "USAHA SEHINGGA HABIS NYAWA" . 

Inilah bukti kecintaan perpaduan dan kasihnya kita sebagai sebuah negara yang dinamakan Malaysia. Biarpun Sarawak & Sabah dipisahkan Tanah Semenanjung dengan Laut Cina Selatan yang menjarakkan kita dari segi lokasi, tetapi hati kita tetap sama, orang Semenanjung atau dipanggil 'Malaya' oleh rakyat Sarawak tetap boleh makan "Mee Kolok" , "Laksa Sarawak" dan masakan-masakan yang dimasak oleh Rakyat Sarawak. Orang - orang Malaya juga teruja apabila dijemput masuk ke dalam RUMAH PANJANG sebab mereka sebelum ini hanya tahu daripada Buku Sejarah di Sekolah-sekolah. 

Sesungguhnya, tidak ada siapa yang mahu memisahkan Kepulauan Borneo dan Tanah Semenanjung kecuali orang-orang yang membenci dari kalangan musuh-musuh NEGARA. 

Kami rakyat Semenanjung berbangga dengan keunikan yang sama-sama dibina oleh rakyat Sarawak. Kan lebih unik apabila keunikan yang berada di Sarawak dapat digabungkan dengan keunikan dan kesusilaan orang-orang di Semenanjung bersama-sama. 

Ingatllah, jika kita tidak bersatu padu , maka akan ada ancaman yang sentiasa menunggu masa menerkam sebuah negara yang makmur, maju lagi aman yang bernama MALAYSIA. 

Tragedi yang melibatkan 5 insan mulia  yang berada di dalam Helikopter bagi menabur bakti di Sarawak tidak lah boleh diperSIAKAN begitu sahaja. Perjuangan mereka adalah Perjuangan sehabis nyawa ….Bukti keluhuran perjuangan Kerajaan Persekutuan buat rakyat Sarawak. 

#SelamatMemilihPimpinanSarawak 
#teamAdenan 

MyHomeSoil - Malaysia Tumpah Darah , tidak kira anda di mana.. 
Share this article :

+ comments + 7 comments

8 May 2016 at 00:29

Jangan terlalu cepat bersorak "MENANG"!!!!.
Tragedi helikopter itu perancangan Allah.
Allah maha adil.
PRN Sarawak ialah pilihanraya negeri.
Ia bukan pilihanraya untuk memilih Perdana Menteri.
Jadi, kita patut bersyukur Allah berikan kita
peluang menguji kekuatan di Parlimen Sg.Besar
dan Parlimen Kuala Kangsar.
Ini baru pilihanraya, menguji kekuatan NAJIB.
Kalau BN kalah, Najib wajar pergi.

Anonymous
9 May 2016 at 02:19

Minah ni komen ikut celah lubang mana. BN menang di Sarawak kenapa tak suruh Kit Siang maupun taukeh2 penabur dedak hangpa gantung diri.

Walau apa sekali pun Najib tatap menjadi pujaan hati kami. Ko orang ambik lah lubang hidung Madey dan perut boroi Kit Siang sebagai pujaan hati ko orang.

Anonymous
9 May 2016 at 02:25

Ketentuan Allah swt juga lah Pembangkang porak poranda. Hasil dari kerja keras macai2 yang menabur fitnah, pembohong dan memecah belah rakyat.

Najib teruskan. Kami sentiasa bersama mu.

21 June 2016 at 07:04

Terima kasih untuk semua kerja yang terlibat dan untuk semua keseronokan yang saya dapati

23 November 2017 at 07:45

Excellent travail. Tant sur le fond que sur la forme. Un grand bravo à toute votre équipe.
avenir gratuit par mail

29 March 2018 at 03:16

votre site et vos créations sont magnifiques j'adore merci
voyance serieuse gratuite par mail

Anonymous
23 August 2022 at 04:16

Très bon article, comme toujours. Il a le mérite de susciter le commentaire 
voyance gratuite question par email

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team