PRK SG BESAR / KUALA KANGSAR LAMBANG PERPECAHAN KAUM MELAYU?

13 Jun 20167comments

Mungkin hari ini, MHS bersikap sedikit sinikal terhadap apa yang berlaku pada Pilihanraya Kecil Sg Besar dan Kuala Kangsar, mempertontonkan kekeliruan dan perpecahan kaum Melayu Islam di dalam Bulan Ramadhan yang mulia ini. Islam secara konsistennya menyeru umatnya untuk bersatu padu. Pepatah Melayu telah lama menyebut, "Bersatu kita teguh , bercerai kita roboh". 

Manakan tidak, perpecahan pembangkang adalah perpecahan Kaum Melayu. Kaum Melayu Islam di PRK Sg Besar / Kuala Kangsar sebenarnya telah berpecah kepada 3 kelompok besar. UMNO , PAS dan PAN.  

MHS melihat ini satu perkembangan yang tidak sihat. Menang Sorak, Kampung Tergadai. ya Menang Sorak Kampung Tergadai…itulah yang boleh disampaikan MHS kepada parti-parti politik Melayu Islam di Tanah Melayu yang masih belum sepenuhnya mencapai kata sepakat dengan perjuangan sebenar. 

Bukan MHS menolak demokrasi. Tetapi dalam kita berdemokrasi, strategi Perpaduan Ummah mesti ada. Bukan menjatuhkan sesama kita. 


Amin, semoga petunjuk diberi kepada umat ini. Amin 
Share this article :

+ comments + 7 comments

13 June 2016 at 21:11

Setiap PILIHANRAYA - tak kira PRK agtau PRU memang akan
berlaku PERPECAHAN. Inilah demokrasi. Takda pilihanraya
pun manusia tetap berpecah. Tengok kat negeri-negeri Arab
tu, mana ada mereka bersatu.........????
Asik berbunuh-bunuh sesama sendiri.
Isis bunuh puak Sunni dan Syiah.
Sunni bunuh Syiah.
Syiah bunuh Sunni.
Anak beranak dan adik beradik pun berpecah kerana
b erebutkan harta pusaka. Inikan pulak dalam pilihanraya.
Yang penting, lepas PRK kembali bersatu. Jangan ada
pulak AMANAT baru, semua ahli AMANAH KAFIR!!!!!

21 June 2016 at 06:59

Hello,
nota yang cepat untuk memberitahu anda saya suka blog anda, jadi saya tidak menafikan diri saya sendiri!

21 March 2018 at 09:42

Mille merci pour tout.
Tu es incroyable, mille bisous pour toi.

voyance mail gratuit en ligne

23 March 2018 at 09:06

Un petit pour vous dire que votre blog est super!
voyance par mail

27 March 2018 at 07:46

votre site et vos créations sont magnifiques j'adore merci
voyance gratuite en ligne par email

18 August 2019 at 02:54

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
Telephone..Number:[+60]1123759663
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team