JOM DESAK ANTHONY LOKE BAYAR SAMAN !!

18 Jul 20163comments

Undang - undang dan peraturan merupakan set sempadan kepada semua manusia agar manusia tidak melampaui batas, melakukan kerosakan sama ada kepada diri sendiri atau orang lain atau kepada makhluk yang lain. 

Pematuhan kepada undang-undang dan peraturan adalah penting bagi menjaga kemaslahatan manusia sejagat. 

Pelanggaran kepada undang-undang memungkinkan kita bakal menyusahkan diri, keluarga dan masyarakat sekeliling. Pematuhan kepada undang-undang tidak kira status sosial seseorang individu. 

Namun, apabila seseorang yang bergelar pemimpin masyarakat melaksanakan pencerobohan undang-undang secara total, ini telah menunjukkan sikap sebenar pemimpin berkenaan. Beliau bukan sahaja tidak sayangkan dirinya sendiri, malah bersetuju untuk MENYUSAHKAN orang lain, dari aspek jalanraya adalah pengguna jalanraya yang lain. 

TIDAK MUSTAHIL lah di Malaysia ini kadar kemalangan dan kadar kematian akibat kecuaian di jalan raya meningkat saban tahun kerana pemimpin seumpama AHLI Parlimen Seremban ini WUJUD di Malaysia. 

Tak usah bercakap soal kesaksamaan, ataupun integriti mahupun kejujuran di dalam pentadbiran sekiranya undang-undang JALANRAYA pun YB TAK PATUH! 

*SUDAH LAH TAK PATUH, TAK BAYAR PULAK SAMAN 
*SUDAH LAH TAK BAYAR, MASIH TERLEPAS UNDANG-UDANG?! 
*PDRM / JPJ , memang tak ada waran kah??!



Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
19 July 2016 at 20:46

Keluar waran, tangkap jer. Camaner satu MP berperangai jahat, langgar undang-undang?

19 August 2016 at 03:54

Ya tepukan besar untuk artikel ini, anda mempunyai cara untuk mengatakan sesuatu dengan cara semula jadi, mudah dan sebagainya benar, saya tarik topi saya kepada anda !!

16 November 2020 at 06:52


Votre blog est simplement génial. J'y ai découvert de superbes images, signatures, citations. Je ne ma lasse pas de le regarder.

voyance gratuitement par mail

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team