PANAS!! SIAPA YANG DILANGGAR HINGGA DAPAT LIPUTAN MELUAS NIH???

16 May 20144comments

Assalamualaikum serta salam sejahtera MHS ucapkan kepada semua pembaca MHS yang tidak jemu-jemu menyokong blog ini..Alhamdulillah syukur ke hadrat illahi kerana masih diberikan peluang untuk bernafas di atas muka bumi ini..Petang ini MHS hanya mahu membawakan satu artikel yang MHS rasa hanyalah berita jenayah biasa. Walaubagaimanapun ianya telah di 'viralkan" atas isu perkauman dan keagamaan...Sama-sama kita fikirkan..

Beberapa hari yang lepas, bandar Seremban telah di gemparkan dengan berita dua orang paderi wanita@nun yang agak berumur  telah di serang secara tidak berhati perut di perkarangan sebuah gereja lebih kurang jam 6.00 pagi. Kejadian ini berlaku semasa paderi tersebut sedang berkemas untuk sebuah upacara keagamaan pada pagi itu. Kenapa ia di gemparkan??? 

1) Hasil siasatan, Polis mendapati kes ini hanyalah sebuah kes jenayah ragut yang tidak mempunyai kaitan atau kepentingan politik, agama mahupun mahupun perkauman. Saban hari kita selalu mendengar melalui radio mahupun televisyen mengenai kes ragut ataupun kecurian..mangsanya pula tidak mengenal usia, bangsa, keturunan hatta agama nya. Biasalah, asalkan ada peluang si peragut, habis semua di ragutnya. Jadi MHS amat bersetuju dengan hasil siasatan polis yang mengklasifikasikan bahawa kes ini hanyalah satu kes jenayah ragut BIASA...tiada yang LUARBIASA di situ..Yang membuatkannya menjadi luar biasa apabila berita-berta berbaur perkauman dan keagamaan di titipkan dan ini membawa kepada satu calitan api yang tidak akan padam..Tahukah mereka bahawa ia akan mewujudkan "Chain of Reaction" dari orang-orang Islam??



2) Apa yang hilang?? Yang hilang hanyalah sebuah kitab bible, buku keagamaan, rosary beads@tasbih sembahyang serta sejumlah wang tunai dalam amaun yang sedikit..Tetapi kenapa pihak gereja, beriye-iye menghebahkan perkara ini melalui laman facebook, blog serta lain-lain medium?? Apa pulak halnya dengan kes warga tua serta ibu mengandung yang beragama ISLAM yang telah di ragut di tepi jalan ataupun di atas motor sehingga menyebabkan kematian..Kenapa orang Melayu Islam tidak menghebahkannya melalui pembesar suara masjid mahupun dalam setiap majlis keagamaan ataupun di alam maya??Ini kerana Orang Melayu Islam tidak suka membesar-besarkan cerita kerana telah terang lagi bersuluh bahawa makcik-makcik ini di ragut semuanya di atas kes jenayah bukannya atas kes apa-apa yang berbaur perkauman mahupun keagamaan..

3) Cuba baca print screen di bawah..Seorang pembaca telah meninggalkan komen di page FB gereja, bahawa satu protes secara terbuka perlu di adakan bagi menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap kerajaan..Ini jelas menunjukkan bahawa mereka ini membawakan dasar perjuangan Parti pembangkang..Jikalau bantahan ini di lakukan, pihak parti pembangkang seperti PAS dan PKR tentu akan turut serta dalam demonstrasi ini. Maka akan terjadilah pergaulan bebas di antara lelaki dan perempuan yang tiada batasnya..Mereka bebas untuk bercampur serta menyatakan ketidakpuasan hati mereka..Adakah ini yang PAS mahukan??? Mengikut telunjuk kafir laknatullah...sedangkan PAS serta PKR tidak mengetahui agenda jahat kafir laknatullah ini.


4) Akhir kata dari MHS kepada pencetus keadaan, don't be stupid minorities!!! Please don't seek anemies and don't create them!!






Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
16 May 2014 at 01:57

merepek

Anonymous
16 May 2014 at 02:13

puak2 lahanat ni saja cari kes...cibai2 celaka....

20 May 2014 at 06:51

I often stop on your site I really appreciate it allows me to escape and think of other things .... What happiness ! thank you .

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team