Kenali MITOS Mudarat Angka 13 !!

20 Dec 20121comments

Mengapa angka 13 dianggap angka yang membawa sial? Sebenarnya, kepercayaan tahayul dan beraneka mitos ini berasal dari pengetahuan kuno Yahudi yang bernama Kabbalah. Kabalah merupakan sebuah ajaran mistis kuno Yahudi, yang telah dibangunkan oleh Lembaga Penyihir Tertinggi Firaun yang kemudian diteruskan oleh para penyihir, peramal, paranormal, dan sebagainya. 


Menurut mereka, angka 13 merupakan salah satu angka suci yang mengandungi berbagai-bagai daya magik/sihir/ajaib bersama-sama dengan nombor 11 dan 666. 

Kerana itulah, dalam pelbagai simbol berkaitan Kabbalisme, mereka selalu menyusupkan unsur angka 13 ke dalamnya. Kad Tarot misalnya, jumlahnya adalah 13. Juga Kartu Remi, jumlahnya juga 13 (As, 2-9, Jack, Queen, King). 

Penyisipan simbol angka 13 terbesar sepanjang sejarah manusia dilakukan oleh kaum ini adalah ke dalam lambang Negara Amerika Syarikat. The Seal of United States of America yang terdiri daripada dua sisi objek utama (Burung Helang dan Piramid Illuminati) sarat dengan unsur angka 13. (Mr.Google)

PANEH MIANG yang telah menggagaskan KEPENTINGAN ANGKA 13 terhadap DAP di dalam meneruskan agenda dan kepercayaan Yahudi.. 


1. Bahawa peristiwa 13 Mei 1969, memang dirancang sejak 13 April 1927 di Beijing dalam Sidang Communist Central Community of Communist Liberalization of China atas perintah Mao Tse Tung.


2. Bahawa angka 13 ialah angka "oonggg" peribadi Lim Kit Siang, kalau 14 angka "sial".

3. Bahawa di PRU-13 DAP mengidam tambahan 13 kerusi supaya DAP menjadi dominan daripada bilangan jumlah kerusi Menang mengikut kira bicara "head count" akar umbi mereka yang dikaji oleh  Pengerusi Dong Zong di Jalan Bukit, Kajang.

4. Pas sudah isytihar Hadi Awang sebagai PM. DAP sejak 1971 merancang agenda menggagalkan Kerajaan Melayu. DAP sejak pilihanraya 1990 melihat Anwar Ibrahim sebagai office boy paling sesuai sebagai banjingan politik. Sebab itu Anwar tetap idaman menjadi idaman DAP untuk diperanjingkan.

5. DAP sedang memasuki dan membina perkara 13 NGO yang berlatar belakang "bau durian" tapi isinya hanya timun, rasanya cukup pahit dan masam. NGO ini berhasrat menjadi juru bicara politik DAP secara kampungan dan dilihat extra demokrasi.

6. DAP sudah fikir dan kaji bahawa Pas dan Pkr akan mula memenuhi dada-dada akhbar. Begitu juga, UMNO akan mula respond berlebih-lebihan, walhal ini semua penyamaran politik. DAP sedang merasuk setiap saraf kelemahan Bangsa Melayu menerusi gerakan Kristianisasi mereka.

7. DAP meletakkan tarikh 13 Mac 2013, sebagai tarikh PRU, kerana 13 akan membawa satu wajah baru kepada statistik Bangsa Melayu iaitu 13 pemuka Melayu DAP sebagai calon boleh menang. 13 ikrar janji politik Di Tepati BN-akan ditolak mentah-mentah dengan penubuhan Barisan 13 DAP yang dikepalai oleh seorang Melayu murtad (dibaptiskan di Gereja Melayu Petaling Jaya).

8. DAP menyenaraikan 13 manifesto tentang neo-modenisme dan neo-liberalisme demokrasi yang diidamkan oleh generasi X-Y yang kini ramai meminggirkan perihal 165 (Ehsan, Rukun Iman, Rukun Islam).

lanjut: Paneh Miang


BAGI ISLAM, NOMBOR tidak dapat memberikan apa-apa makna . BERIMAN LAH KEPADA QADA' DAN QADAR ALLAH.... 
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
24 December 2012 at 04:29

ahli2 ameno dah tak goma ngan najib. buet pulak undang2 tapeh bakal yb tunggu ajo lah mereka akan tak sokong langsung calon pilihan najib rosmoh. maiden pagoh ambil peluang hentam najib dari belakang sebab calon maiden banyak yg najib tolak. bubububu padan muko amenongok. kalu pr menang tangkap najib n rosmoh n madey bicara di mahkamah rakyat tentang kes rasuah n kes altantuya. bububububu buuuuuuu.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team