KENYATAAN ASKAR YAHUDI: "ADALAH TIDAK MUNASABAH ANDA TIDAK DAPAT MENEMBAK MATI ORANG PALESTIN KERANA ADA KAMERA MERATA-RATA!"

11 Dec 20121comments

Siapa kata jurukamera,wartawan dan sukarelawan yang berada dan pergi ke Gaza / Palestin tidak memberikan apa-apa impak kepada askar yahudi? Kita lihat apa impaknya kepada askar Laknatullah ini.. 

Gambar menunjukkan seekor askar Israel membaling gas pemedih mata kepada Kumpulan rakyat Palestin semasa Bantahan menentang Keganasan Israel di sebuah perkampungan di Gaza berdekatan Tebing Barat Hebron. 


Askar penjajah Israel memberi komen kepada media Israel Ynet bahawa mereka tidak dibenarkan bertindak lebih ganas terhadap masyarakat Palestin yang mempunyai tanah di tebing Barat untuk menghalau mereka. 

Lebih memeranjatkan lagi, askar-askar Israel merasa tidak gembira bahawa mereka tidak lagi boleh menembak mati rakyat Palestin yang membaling batu ke arah mereka kerana adanya kamera di merata-rata. 

Seorang askar Israel mengaku bahawa keberadaan video kamera di tangan rakyat Palestin / tangan videographer telah menghalang mereka untuk bertindak lebih agresif. 
 "Keberadaan kamera di lapangan telah menyukarkan usaha tentera. Komander atau pegawai tentera apabila melihat kamera dan akan menjadi seperti seorang diplomat, mengira setiap butir peluru getah dan langkah. Ini adalah tidak munasabah. Kamera seperti Kriptonyte!  " -ASKAR YAHUDI

Kadangkala keganasan yang dilakukan oleh Pihak Israel ditangkap oleh Kamera / Video, namun malangnya selalunya tidak atau bukti dimusnahkan oleh mereka. 

Petikan Akhbar -  
“Intolerable” not to be able to shoot Palestinians at will
One soldier admits that the presence of cameras – presumably in the hands of Palestinian and other videographers – inhibits the soldiers from being even more abusive:
T. says the cameras on the ground undermine the forces’ efforts. “A commander or an officer sees a camera and becomes a diplomat, calculating every rubber bullet, every step. It’s intolerableThe cameras are our kryptonite.”
Occasionally crimes by Israeli occupation soldiers and settlers are caught on video.
But more often they are not. In recent testimonies given to the group Breaking the Silence, Israeli soldiers admitted to horrifying crimes including deliberate and random attacks on Palestinian children, sometimes killing them and sometimes just for amusement.




Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
11 December 2012 at 18:08

At least Yahudi mengaku jugak yang video camera tu bukan besi.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team