RBA , MALAYSIAKINI MULA PANAS DENGAN KEHADIRAN RIBUAN ORANG UMNO DAN PAS DI PENGKEBUMIAN ALLAHYARHAM TGNA!

13 Feb 20153comments

RBA dan Malaysiakini dikesan mula panas dengan post-post takziah dan kehadiran pemimpin dan ribuan orang Islam  sama ada dari UMNO mahupun PAS di  majlis pengkebumian Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat. 

Malaysiakini dilihat mengeluarkan kenyataan-kenyataan membanding-bandingkan kehadiran kepimpinan umat Islam di dalam PAS dan di dalam UMNO seolah-olah mahu melaga-lagakan umat Islam tatkala suasana umat Islam sedang bersedih dengan kematian Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat.

Malaysiakini telah mengeluarkan post yang berbunyi begini:


 "Tatkala Perdana Menteri Najib Razak dilihat berada di dalam kereta PDRM ketika pulang daripada rumah Nik Aziz, Presiden Pas pula dilihat hanya menggunakan Motosikal sahaja" - Sambil menunjukkan gambar TGHadi Awang membonceng motosikal. 
Apa motif Malaysiakini mengeluarkan kenyataan halus sebegitu rupa? 

Manakala Pemantauan MHS dalam ruang bicara whatsapp , twittter dan FB telah mula disebarkan kecaman-kecaman terhadap Allahyarham TGNA melalui akaun-akaun palsu yang baru dibuat dalam tempoh sebulan, seminggu malah ada yang baru dibuat semalam!! Pada pandangan mereka, akhirnya jika masyarakat percaya dengan fitnah-fitnah tersebut, maka orang-orang Islam dari UMNO lah yang melakukan perkara-perkara tersebut. 

Ternyata, media-media UMNO melalui page-page yang prominent menyatakan kesedihan dan simpati mereka terhadap keluarga TGNA dan penyokong PAS dan menyatakan bahawa kematian Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz merupakan satu kehilangan yang besar buat rakyat Malaysia dan umat Islam secara keseluruhannya. Malah rakan-rakan UMNO segera mengambil cuti hari ini untuk turut sama menziarahi Jenazah Tuan Guru Nik Aziz! 

Berhati-hati dengan kenyataan-kenyataan yang pelik yang menghina TGNA kononnya dilakukan oleh orang-orang UMNO walhal ianya dilakukan oleh mereka-mereka yang 'sakit hati' dengan penyatuan umat Islam. 

Benarlah bahawa Allah Maha Berkuasa atas tiap-tiap Sesuatu. Jika Allah SWT mahukan penyatuan ummah, bila-bila masa sahaja Allah SWT boleh lakukan tanpa kita sedari!  

#SamasamaKitaHentikanFitnah
#AmalkanSurahAlKahfi 




Share this article :

+ comments + 3 comments

14 February 2015 at 13:49

Tiada komen nak dapat ambo beri. tak pandai.


Ambo nak tumpang aje di sini, kalau tak di izinkan tolong delete ya.

Aku tidak mahu komen apa2 sebab aku tak pandai dalam perkara ini.

Di sini aku nak mohon laluan hal aku nak tumpang di sini. Harap tuan punya tanah dapatlah izinkan. kalau tak izin tolong padam ya.


maaf tumpang lalu walaupun tempat tak sesuai


السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SEMUA


UMRAH PERSENDIRIAN APPL TELEGRAM

Asalnya menggunakan whatsapp (rengkasnya UP) di wujudkan pada awal 05 jun 2014, kini keahlian melebehi 400 org. Disebabkan group UP telah melebihi bilangan 50 yang dapat di tampung melalui satu group whatApp, UP mewujudkan perantara perhubungan "telegram" yg membolehkan lebih ramai ahli UP di add dlm satu group dgn nama yang sama iaitu Umrah Persendirian. Satu group telegram boleh tampung 200 pax. Kini dah ada group 3.

Apapun yg di gunakan tidaklah di kesahkan salkan matlamat dan tujuan tercapai. tujuan menyampaikan pengalaman individu atau kumpulan dari kalangan ahli yang telah menunaikan umrah cara persendirian ataupun UMRAH DIY kepada bakal jemaah yang bercadang menunai umrah cara ini. Di dalam kumpulan, terdapat beberapa orang yang telahpun menunaikan UMRAH cara UP sebelum group ditubuhkan dan ada ahli group yang menunaikan ibadah umrah selepas UP ini di tubuhkan.


Perbincangan group hanya memfokoskan pada cara hendak mendapatkan visa umrah bagi bakal jemaah persendirian, penempahan tiket dan hotel, serta cara melaksanakan ibadah umrah dan lain-lain perkara berkaitan umrah. Bagaimana pun berlaku juga muatnaik perkara lain seperti hal haji semasa musim haji ini.


UP group memang telah membantu memberi penerangan bagi bakal jemaah umrah cara persendirian dari mula sampailah kepada perlaksanaannya.

Semangat dan keinginan yang bagitu membara di kalangan ahli terhadap UP telah membawa kepada satu perjumpaan tidak formal yang telah berlangsung pada 14 sept 2014 bertempat di Dewan Mesyuarat DBKL bersebelahan Padang Merdeka Kuala Lumpur. Kehadiran dari pelbagai daerah di Malaysia, ada dari Kelantan, Johor bahkan ada yang sanggup terbang dari Sarawak selain dari lembah Klang termasuk Seremban dan Melaka. Kebetulan juga ada tiga orang yang hadir adalah ustaz yang pernah belajar di Pakistan, Mesir dan Jordan dan tinggal di Jedah menguruskan perniagaan termasuklah menguruskan para jemaah umrah persendirian. Dalam sesi taaruf memang banyak pengalaman dari para hadirin, sebelum ini kurang terdedah kepada pengetahuan umum khasnya rakyat Malaysia yang ingin menunaikan umrah.

Dindalam group UP terdapat juga penterjemah khutbah ke Bahasa Melayu di Masjidil Haram iaitu Ustaz Aswadi yg sering memberikankan maklumat semasa di Mekkah dan beberapa pelajar lain di Mekkah. Dua pelajar Universiti Islam Madinah dan beberapa orang petugas Meccametro (ERL ARAFAH-MINA) dimusim haji yg lepas.

Jika pembaca di sini berhajat menyertai group telegram ters3but dgn syarat seorang berugama Islam dan berumur melebihi 18 tahun, bolehlah menghubungi dgn memberikan no telegramnya ke email, umrahsenang@gmail.com. Tuanpuan juga boleh menghubungi terus ke ID telegram saya @umrahpersendirian bagi yg arig sistem telegram.


Tiada apa kewangan terlibat oleh itu tiada apa bayaran di kenakan oleh UP.

Terima kasih semua pembaca dan terima kasih tuan rumah

It's amazing when you find a good content in today's internet.

12 March 2015 at 06:46

Aku benar-benar bangga untuk menemukan Anda, blog Anda benar-benar hebat! Saya suka antarmuka, dan saya juga mencintai konten juga. Terutama jadi tetap!

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team