MAHFUZ SOKONG TINDAKAN LUCUT KERAKYATAN!

19 Aug 20131comments



KUALA LUMPUR - Pas hari ini menyokong tindakan kerajaan yang melucutkan taraf Pemastautin Tetap (PR), pengurus resort Sedili, Johor.

Naib Presidennya, Datuk Mahfuz Omar berkata, tindakan yang diambil wajar sekiranya didapati pengurus resort tersebut telah melanggar undang-undang atau perkara yang mengabaikan sensitiviti rakyat negara ini.

"Kerajaan perlu memperkemaskan semula prosedur atau syarat seseorang warganegara asing untuk mendapatkan PR atau status warganegara Malaysia.

"Ia amat wajar. Itu baik kerajaan tarik balik jika ia memang salah.

"Kita kena lihat sejauhmana orang yang dapat taraf PR atau kewarganegaraan tetap itu memahami undang-undang, dan prinsip negara kita," katanya pada sidang media di ibu pejabat Pas, di sini, hari ini.

Sabtu lalu, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) telah menarik balik taraf PR pengurus resort  yang terlibat dalam kontoversi menyalahgunakan surau di negeri selatan tanah air itu serta merta.

Perkara itu turut disahkan oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Dalam pada itu, Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena turut berkata, kerajaan juga perlu bertegas dalam isu ini dan tidak sewenangnya menerima pemohonan individu yang berhasrat untuk mendapatkan PR dan status warganegara di Malaysia.

"Jangan ikut saja nak bagi pada sesiapa PR dan kewarganegaraan," katanya.



P/S: Bagus , Mahfuz, kita wajib bersatu melindungi hal yang melibatkan ISLAM dan kepentingan ummah!!
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
1 November 2017 at 04:17

Congratulations for your beautiful site! Congratulations and good luck!

voyance gratuite Email

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team