BEST! KISAH TENTERA MALAYSIA YANG TIDAK MENDENGAR ARAHAN DI SINGAPURA...HAHA

9 Apr 201239comments

Angkatan Tentera Malaysia yang Berani!
Aku  tidak mereka-reka cerita dan aku bukannya pembongkar cerita-cerita tentera Malaysia terutamanya kalau ia melibatkan operasi-operasi tentera Malaysia di luar negara.Aku pun tidak akan nyatakan bila dan dimana....operasi apa dan sebagainya...kerana ia melibatkan Akta Rahsia Rasmi Negara..

Cukup lah aku mengatakan latar belakang kejadian ini adalah sewaktu era 90 an.. Cerita ni diceritakan oleh seorang sahabat kepada ayahku yang juga seorang pesara tentera. ..

Beliau merupakan seorang Lftenen Kolonel Bersara ...pernah dijemput ke Singapura untuk satu pameran ketenteraan dan operasi bersama Joint Operation. Di kala itu, beliau telah membawa 2 orang pegawai dan 6 orang anggota yang keseluruhannya 8 orang ke Singapura, negara yang pernah dipertahankan oleh Rejimen nya....Rejimen Askar Melayu Di Raja yang melihat pembunuhan kejam Leftenen Adnan sewaktu mempertahankan Singapura daripada jatuh ke tangan Jepun.

Sekali lagi aku nak tanya, mana penglibatan ATUK2 DAP and PAP waktu itu?? Mereka lari bersembunyi kecut perut! ! ada yang lari balik naik tongkang !

Setelah selesai LATIHAN tersebut, beliau dan anggotanya ingin pergi bersiar-siar sekitar Singapura. terutamanya di kawasan Arab Streeet dan sebagainya...
"biasa lah..pergi negara orang mesti jalan-jalan." Kata Kolonel itu.....

Namun ... Beliau telah diberi amaran oleh PEGAWAI MEMERINTAH kem tersebut supaya JANGAN BERSIAR-SIAR MENGGUNAKAN Baju Celoreng!
Kerana apa, mereka taknak ada nya ASKAR MALAYSIA berjalan-jalan sekitar Singapura dengan bebas menggunakan pakaian ketenteraan takut bahawa rakyat nampak seperti Tentera Malaysia 'menawan' Singapura.
 Terutamanya apabila ada nama seperti 'AHMAD' dan RAMD di dada anggota2 tentera tersebut.

Apa tindakan Leftenen Kolonel tersebut??! Dia dengan berani memberi arahan kepada anggota-anggota mereka untuk pakai FULL DRESS celoreng untuk pergi bersiar2....hahaha....semua askar-askar Melayu dengan selambanya pergi keluar masuk shopping complex di Singapura menggunakan baju celoreng..tapi depa tak bawak senjata lahhhhh....

Natijahnya....Masyarakat Melayu Singapura ada yang datang bersalaman dengan abang2 askar nih.... " di riak muka orang-orang Melayu Singapura terpancar seperti satu harapan supaya Singapura dikembalikan kepada orang-orang Melayu. Mereka bangga bila askar2 yang berjalan di Tanah Melayu Singapura itu adalah askar2 Melayu.! " kata kolonel tersebut sewaktu menceritakan peristiwa tersebut.

Apaa tentera Singapura boleh buat??! dio bley buat tak tau saja...hahaha..berani cakap saja, tak berani buat tindakan.
Apaa tentera RAMD boleh buat??! RAMD boleh buat apa saja demi mempertahankan agama , bangsa dan Negara.!

Aku walaupun bukan tentera, aku berbangga dengan kredibiliti Tentera kita yang bersemangat dan terus bersemangatt!
Sebab kita ada pengalaman...pengalaman yang sangat luas dalam peperangan...
Kita pernah secara langsung berada di dalam medan pentempuran...askar-askar Melayu pernah mempertahankan TANAH MELAYU termasuk Singapura ......

SEBAB ITU.....kita bukan cakap kosong...dan kita bukan nak mendabik dada...tapi kita BERANI melaksanakan TINDAKAN DEMI AGAMA , BANGSA DAN NEGARA!

Lihat kisah-kisah tentera yang team myhomesoil.blogspot.com  dedahkan....


Kisah Ranking Pegawai-pegawai Melayu di Singapura
http://www.myhomesoil.blogspot.com/2012/04/fakta-kisah-pegawai-tinggi-atasan.html

Kisah Angkatan malaysia sesuatu yang patut kita banggakan

http://www.myhomesoil.blogspot.com/2012/03/angkatan-tentera-malaysia-sesuatu-yang.html



Aku suka dengan semangat dari cogankata ini.....GEMPUR WIRA!
Share this article :

+ comments + 39 comments

9 April 2012 at 22:28

Hidup melayu... eh silap la Hidup ISLAM!!!, semoga Allah memberkati kita sesama islam di dunia Allah ini. Sekiranya islam di S'pore sedar apakah kelemahan mereka, insyallah suatu hari nanti Islam kembali menguasai S'pore sepertimana Palestin.

10 April 2012 at 00:08

Hidup ISLAM..Melayu itu perlu berpegang kepada Islam.Kalau melayu tak berpegang kepada ISLAM...siapa melayu??? melayu akan jadi melayu yang layu. TETAPI! ingat.....Melayu Melaka kuat suatu ketika dahulu kerana PELUKAN AGAMA ISLAM YANG DIPEGANGNYA. DAP pun tahu akan hakikat ini. SEBAB ITU! sebab itu seboleh-bolehnya MELAYU HARUS DIPISAHKAN oleh ISLAM...PISAH DARI ISSSSLLAAAMMMMM... Nauzubillah min zalik... Bangkitlah Melayu dengan semangat ISLAM..roh ISLAM....AKIDAH ISLAM...!

Anonymous
14 June 2012 at 19:43

Hidup Melayu... Allahuakhbar..

Anonymous
24 June 2012 at 10:04

hidup melayu..takbir3

Anonymous
4 July 2012 at 17:51

hidup melayu yang Islam..Allahuakbar!

Anonymous
5 July 2012 at 19:12

tentera malaysia penakut ma sebab itu ditahun 80an dan 90an bila juruterbang singapore memasuki zon malaysia mana ada pemerintah malaysia bertegang urat ngan singapore... sebab lah tentera singapore paling kuat di rantau asia tenggara ini. terima je le hakikat

18 July 2012 at 02:47

TENTERA MALAYSIA MALAS NAK TEMBAK JATUH ASKAR-ASKAR SINGAPORE YANG BODOH TUNJUK SAMSENG BAWA JET, TAPI NERD PAKAI CERMIN MATA...

Anonymous
29 July 2012 at 18:03

Askar Singapura harap Israel dan US tukang 'back-up'. Sbb tu berlagak. Hakikatnya... bawak beg pun tak larat. Terpaksa.

31 July 2012 at 03:32

tarak guna bertegang urat woo.Ada guna beradu kekuatan.Aku bila bila saja bersiaga kemedan perang.

Anonymous
7 September 2012 at 04:51

beg tempurnya maid indon yg bawak. Mummy boy National Serv

Anonymous
7 November 2012 at 05:02

jika berlaku perang dengan singapore , aku akan hidupkan kembali tradisi datuk nenek aku, iaitu jika mereka dapat tangkap atau bunuh musuh , mereka akan penggal kepalanya ...disalai/dijemur hingga kering kemudian dijadikan tanda , hiasan dalam rumah !
bapak aku cakap , dia pernah merasa jantung musuh yang dilapah oleh bapanya , datuk aku !

nahhhh ...apa kaki singapura nak perang ? kalau anak jantan turunlah ditanah , jangan hanya terbang diudara macam burung punai pondan , turun ketanah kita tengok siapa kena makan jantung !

Anonymous
7 November 2012 at 08:02

aku tgk latihan tentera singapork dlm tv.lebih kurang mcm latihan yg dilakukan oleh budak2 khidmat negara jer?....hahahaha

Anonymous
21 November 2012 at 08:39

Bro..jgn pandang ringan mereka.
Aku rasa, kote bro pun akan hilang termasuk ke dalam bila di medan tempur.
jgn berkokok berdegar2 tapi tahi berselepat kat ekor..hehehe

Anonymous
22 November 2012 at 17:04

nak tau tak...saya ke Singapura banyak kali ..tiap kali naik teksi mesti pemamdu teksi tu kutuk kerajaan diaorang sendiri..bukan Orang Melayu Singapura sahaja yang kutuk..tokey teksi yang berbangsa Cina pun kutuk jugak..dia kata berutung la Rakyat Malaysia..pemimpinnyer bagus...bukan macam Singapore..SAYA KATA .." I ingat u semua Rakyat Singapore suka tinggal Singapore sebab ada juga la Rakyat Malaysia yang sangat mengagong-agongkan Singapore ni.." dia orang kata " ehh..itu olang arr..banyak bodo oo..mari kasi dia datang tinggal sini..baru diaolang tau.."

26 November 2012 at 20:29

hmmmm X GUNA BERCAKAP BESAR & KUTUK MENGUTUK DALAM ALAM SIBER NIH...BRO...GAL... WE NEED EACH OTHERS..AS A NEIGHBOURS...DALAM ISLAM WAJIB...THAT MEANS MESTI MENGHORMATI JIRAN TIDAK KIRA APA BANGSA...AGAMANYA SELAGI MEREKA TIDAK MENYUSAHKAN ATAU MEMERANGI KAMU. SO ...saya dilatih sebagai Komando Darat Tentera Malaysia memang amat tahu kelebihan dan kekurangan sebahagian besar kemampuan ketenteraan negara2 jiran..KERANA ITU SEBAHAGIAN DARI TUGAS kami . Mengkaji, memahami kemampuan mereka.. TAPI MUSUH SEKALI PUN HARUS DI HORMATI

Anonymous
24 December 2012 at 23:39

Semua statement kt atas ni melaga-laga dan menghidupkan kebencian. Jgn jadi org munafik

9 January 2013 at 21:43


Teknologi Android 'bertempur' bersama tentera: Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace ..Baca selanjutnya...

Anonymous
15 January 2013 at 20:25

Hidup Islam! Mampos pelacur agama: PAS!

Pisau Belati
21 January 2013 at 00:26

Yang dok bela Spore tu sahih kamu puak DAP dan yang sekutu denganya.

Apa nak dibanggakan sangat dengan jet pejuang Spore tu.

Berapa hari dia boleh bertahan atas Pulau. Sebenarnya dari segi stratgi peperangan dia berada di antara Semenanjung Tanah Besar dan Pulau Borneo. Nah, faham-faham ambiklah.

Sebab tulah DAP marah sangat bila negara ada kapal selam. Depa nak jaga abang Lee. Depa guna sekutu depa untuk buat fitnah bermacam-macam.

Anonymous
23 February 2013 at 22:57

Cina dap dok bangga sangat dengan singapore, mampos la korang pi la jd warga singapore yang dibanggakan sangat tuh! Haktuih! Kami pon x nak korang, korang terhegeh2 dtg!

Anonymous
4 March 2013 at 03:53

actually, yg penakut adalah ahli politik Malaysia yg memimpin Malaysia ketika itu.
bukan askar2 Malaysia..

dalam diri mana2 askar, xde perasaan takut mati.
die lebih rela mati di medan perang dari mati di atas katil yg empuk macam lu org, stupid Singaporean..

14 March 2013 at 02:27

Askar malaysia semua terjal..lasak..liat..kalau korang penah dgr budak2 sampol..mmg ramai masok askar..ko trajang lah dia ramai2...dia kahak ko balik...aku ank askar..bapak aku ajr aku penuh disiplin..sampai aku pon jd askar..bekas student ATMA..TENTERA MALAYSIA...BUKAN BIASA2..

Anonymous
14 March 2013 at 10:36

banyak cakap la tentera pondan malayan ni...

apesal la ceroboh2... ambik balik singapore dari kaum cina la..

malu ngan indon yg berhasil kuase jage teritory dia dari kaum cina, india, and mat salleh

not like semenanjing malayan yang masih nak harapkan sangat british balik ngan askar2nya terutama askar gurka india wat jage melayu lembik and pondan..

Anonymous
3 April 2013 at 23:41

Tapi tentera sekarang menurut perintah BN walaupun salah bukan menurut perintah Agong.

Anonymous
22 April 2013 at 19:51

Kita kena jaga negara kita, jangan terlepas ke tangan pendatang...
Singapura dah terlepas, hati2 dengan DAP

Anonymous
27 April 2013 at 20:59

DALAM MALAYSIA NI BANYAK ORG YG PANDAI CAKAP TAPI HAKIKAT KEBODOHANNYA DIWARISI DARI TURUN TEMURUN JIKA SIKAP YG BAIK DIWARISI AKU SUNGGUH BERBANGGA, TETAPI SAYANG SIFAT PENGKHIANAT LEBIH MENEBAL DIDALAM DIRI MEREKA. WALAUBAGAIMANAPUN KITA TIDAK BOLEH MENYALAHKAN MEREKA KERANA ITU MMG SESUAI UNTUK DIRI MEREKA JADI KITA AMBIL YG BAIK DAN TINGGALKAN YG JAHAT. YG PENTING KITA BERSYUKUR RAHMAT ILLAHI. ALHAMDULLILLAH

Anonymous
19 May 2013 at 06:15

kita tak mau gaduh,itu sifat kita org Malaysia terutama melayu islam,tapi nak tau sapa hebat, kalau kita diserang kita tak kan berdiam,

Anonymous
26 June 2013 at 02:03

singapork makan babi.

Anonymous
26 June 2013 at 02:10

Cina lahanat,jangan cabar angkatan tentera Malaysia.Kamu masih mentah dalam arena peperangan.Nak cerita pasal pengalaman bertempur di medan perang lupakanlah,askar kamu terlalu manja sehinggakan beg pun dipikul oleh amah.Perbuatan yang amat memalukan.

26 June 2013 at 02:14

Aku setuju pandangan sahabat diatas..akan ku pertahankan tanah air tercinta dari dijajah bangsa asing biarpun aku gugur di medan perang..hidup atm....allahuakbar.

Anonymous
10 July 2013 at 06:07

Ramai pendekar kibod di sini. Diberi senapang M-16 tak tahu bgmna nak reload. Masuk medan perang dengar lihat letupan dah berak seluar. Guna full-auto sampai siling berlubang tapi target x kena pun.

Cakap kuat aje tau.

Anonymous
26 July 2013 at 23:39

Belajar dahulu kau tentera malay terjun payung+menembak yang benar.barulah kau boleh sombong.

Anonymous
17 September 2013 at 22:46

tentera malay? pakai google translate ke ape ni? adess. So payung terjun dgn menembak yang benar jerla yang boleh membuatkan singapore hebat? gitu?

Anonymous
23 September 2013 at 20:23

Singapore tu sebesar perlis jer....perlis 725 km persegi...singapork 625 km persegi jer.....kalau singapork buat hal bila2 Malaysia boleh lenyapkan singapork tu dr peta dunia....singapork pun sebenarnya takut dn sentiasa takut dgn atm...

Anonymous
14 May 2014 at 00:10

Tutup Tambak Johor, buat jambatan kasi kapal lalu bawah sana, tgok sapa yg menangis!!!...

10 August 2014 at 22:52

mintak izin nak guna semula pic muka celoreng yang tomel tu ... untuk perayaan kemerdekaan ...

Anonymous
23 August 2014 at 13:08

Saya berasal dari keluarga tentera yang mana bapaku adalah bekas tentera RAMD, bapa bapa saudaraku juga bekas tentera RAMD, datuk saudara ku juga RAMD sebelum menjawat Panglima Pemerintah ATM. Sepanjang hidupku dibesarkan dengan penceritaan mengenai bagaimana RAMD mempertahankan tanah melayu. Kehidupan perit semasa konfrontasi, semasa komunis dan terhebat adalah peranan RAMD selepas Bukit Kepong selepas dimusnahkan. Namun mereka yang tidak dilahirkan dalam keluarga tentera tidak memahami peranan kami keluarga tentera RAMD yang sering khuatir ketika operasi ketenteraan diadakan.
Mereka memandang tentera seperti penjawat awam yang lain namun sedarkah anda setiap kali operasi ketenteraan diadakan di dalam hutan atau sempadan bukan berita kegembiraan dibawa pulang. mayat anggota tentera yang tidak cukup sifat dibawa pulang namun pernah anda berterima kasih dan bersimpati dengan kami keluarga tentera RAMD yang pada zaman itu cuba memberi anda kebahagian yang anda kecapi sekarang.

Mungkin ada segelintir yang berterima kasih namun hakikatnya anda semua lupa kepada perjuangan mereka terutama RAMD dan ahli keluarga mereka pada masa tersebut.

Renung Renungkan lah Kemerdekaan dan apa erti kemerdekaan sebenar.

Selamat Menyambut Hari Merdeka ke 57

Anonymous
4 April 2016 at 21:15

Peperangan msia ngan spore akan menjd sengit bile 2 negara dah naik townhall 11.. silap2 atck xde star loot pun x dapat. larik..... muahahaha..

Anonymous
25 January 2017 at 20:47

bodoh! banggang!. ini yang dinamakan negara beradab??. lantang di alam maya yang tidak menjanjikan ape2 kebaikan..

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team