MUDAHNNYA MENJADI SEBUAH KERAJAAN!!

8 Oct 20142comments

1. Untuk menjadi sebuah kerajaan yang suka melepas tangan apabila berlaku masalah rakyat, memanglah mudah.

2. Begitulah yang berlaku di Negeri Pulau Pinang yang diterajui DAP.

3. Mengulas mengenai kejadian banjir kilat yang kerap berlaku di Pulau Pinang, dengan mudah dan cepatnya Kerajaan Negeri dan pihak berkuasa menyalahkan pemaju. 


4. Persoalannya, siapa yang meluluskan projek pembangunan di Pulau Pinang jika tidak pihak berkuasa tempatan dan Kerajaan Negeri??

5. Adakah wujud amalan rasuah dalam kalangan pegawai atau pimpinan negeri yang meluluskan sesuatu projek secara semberono walau pada hakikatnya mereka (pemaju) perlu mematuhi puluhan malah ratusan syarat yang diletakkan di dalam syarat projek pembangunan? 

6. Sudah semestinya pihak berkuasa tempatan sudah ada "master plan" untuk satu tahun hingga 5 tahun yang perlu dipatuhi oleh pemaju-pemaju di Pulau Pinang. 

7. Ironinya, kerajaan Pulau Pinang kini hanya meletakkan kesalahan kekerapan banjir kilat tersebut kepada PEMAJU semata-mata. Kalau berani , samanlah pemaju yang tidak mematuhi spesifikasi yang telah ditetapkan. Sudah tentu Kerajaan Pulau Pinang takut disaman kembali oleh PEMAJU atau khuatir aktiviti mereka dibongkar di mahkamah!  

Share this article :

+ comments + 2 comments

11 October 2014 at 01:56

Thank you for the good times in your blog. I often look for the post (again and again) these wonderful articles you shared. Very interesting. Good luck to you!

voyance gratuite par mail ; voyance gratuite mail

21 October 2014 at 04:53

Saya suka blog anda, ia adalah benar-benar sejuk! Tepat sekali, ia membantu saya banyak untuk menubuhkan saya sendiri (walaupun ia masih dalam poins kematian) !!!! Terus seperti beliau, saya suka!

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team