SIAPA BAKAL AMBIL NEGERI SEMBILAN : - UMNO ATAU DAP??

16 Mar 20120 comments



Kepimpinan PASyang semakin lemah menyebabkan DAP memperkuda mereka


Tidak tahu ada orang marah atau tidak bila aku membuat perkiraan ini dan analisis ini adalah bersifat peribadi di atas pemerhatian aku selepas PRU 12 dan insiden-insiden yang berlaku di Negeri Sembilan sepanjang 4 tahun lebih berlalu (2008- 2012) .

Hakikatnya, dalam dua Barisan yang berlawanan antara satu sama lain baik Pakatan Jahat Pembangkang dan Barisan Nasional, cuma dua parti yang DOMINAN iaitu DAP di dalam Pakatan Jahat Pembangkang dan UMNO di dalam Barisan Nasional .
Boleh disimpulkan sebenarnya di Negeri Sembilan ini, pertarungan sebenarnya adalah di antara :

DAP VERSUS UMNO..
DAP memperalat Kepimpinan Nik Aziz yang lemah...

MELAYU WASATIAH MENENTANG CINA CAUVISME DAP.
Taktik yang diguna DAP, telah disebut di dalam hadis Nabi Muhammad SAW , 1400 tahun yang lalu…iaitu mafhumnya berbunyi….
"DIANTARA 2 PUAK YANG BERGADUH/BERBALAH, MAKA YANG AKAN MENANG ADALAH PIHAK YANG KETIGA…." 
Jika diamati, hadith ini membawa maksud PERPADUAN. Dalam konteks kita, di Negeri Sembilan, orang Melayu sibuk bergaduh .
Orang UMNO dan orang PAS sibuk bergaduh sesame sendiri, dan ini jelas merugikan PERPADUAN dan KEKUATAN orang-orang MELAYU di Negeri Sembilan….

AKHIRNYA, pihak KETIGA iaitu DAP Cauvisme akan menerajui pemerintahan NEGERI.
 
Persoalannya, adakah DAP cauvisme dapat mempertahankan corak pemerintahan yang adil yang selama ini diterajui oleh orang-orang Melayu UMNO??

Persoalan yang kedua, DAP CAUVISME di Pulau Pinang banyak menumpukan Konglomorat-Konglomorat CINA yang kaya dan meminggirkan orang-orang MELAYU dan Masyarakat Cina dan India yang MISKIN….Adakah corak pemerintahan begini akan dicetak oleh DAP Negeri Sembilan????

Lihat sahaja pembangunan di PULAU Mutiara dan ketika ini merebak ke kawasan Melayu Balik Pulau dengan KERAJAAN LIM GUAN ENG membina rumah yang berharga RM 750,000 menjangkau kepada jutaan RINGGIT??

Persoalannya…ADAKAH ORANG-ORANG MELAYU dan orang-orang CINA DAN INDI yang sederhana dan Miskin mampu memiliki rumah-rumah mewah bernilai JUTAAN RINGGIT???
mukanya yang poyo...

INI MERUPAKAN PENGUSIRAN ETNIK DAN KAUM SECARA TERSUSUN dilakukan oleh DAP cauvisme terhadap orang-orang MELAYU, INDia dan Cina yang sederhana dan miskin….

Selepas itu, mereka akan ishytiharkan "NEGERI SEMBILAN BEBAS KEMISKINAN! " sebagaimana pengisytiharan Pulau Pinang selepas DAP Memerintah selama 3 tahun , begitu juga Kerajaan Singapura pimpinan LEE KUAN YEW parti PAP , BAPAK kepada DAP yang dengan bongkak menyatakan TAMADUN Singapura lebih baik dari Tamadun Melayu Malaysia dan Indonesia!

FIKIRKANLAH TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN………….

Sokong PAS DAN PKR di Negeri Sembilan bermakna menyokong DAP CAUVISME…

ku kan tetap memBABIKAN DAP....!
 
 
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team