AUTA PAS BERHUBUNG FELDA -GLOBAL VENTURES

6 Mar 20123comments

AUTA PAS BERHUBUNG FELDA -GLOBAL VENTURES



USTAD -ustad PAS Semenjak berbaik dengan AnuWar dan DAP ni dah pandai berbohong....(psst: ustaD kalau dalam BAHASA ARAB bermasuk EKOR KUDA.. ELOK BEnar la jadi EKOR kepada DAP dan PKR tuuu...ustad PAS PIS PUS)

Antara PEMBOHONGAN PAS.....

1.Memomokkan Peneroka FELDA bahawa TANAH-TANAH orang-orang FELDA akan tergadai TATKALA FELDA   disenaraikan sebagai sebuah syarikat di Bursa Saham.
  
    Jawapan: Tiada kena mengena tanah-tanah orang-orang FELDA dengan penyenaraian FELDA GLOBAL VENTURES.Sebab itu penyenaraian Felda Global Ventures tidak memerlukan persetujuan peneroka-peneroka FELDA. 

2.  Memomokkan RAKYAT MALAYSIA apabila FGVH disenaraikan , akan berlaku pengambil alihan hak ekuiti orang MELAYU oleh orang-orang asing..(nak cakap bukan Melayu la tu sebenarnya)

JAWAPAN: Tidak semudah itu kerana KERAJAAN akan mengawal transaksi penjualan syarikat dan Kerajaan juga tidak bodoh. Kerajaan ada GLC yang lain dan akan menggesa GLC lain untuk mengambil alih pegangan saham JIKA Sekiranya FGVH mengalami masalah. TENGOKLAH PETRONAS, telahpun disenaraikan di BSKL, namun tidak pula diambil alih oleh syarikat asing..

3. Menghebohkan kepada MASYARAKAT MALAYSIA TERUTAMANYA orang-orang FELDA akan tindakan saman Tindakan saman oleh peneroka Felda bermula di Felda Kemahang 3 yang melibatkan 354 orang peneroka TERHADAP FELDA.


HAKIKATNYA .... Tetuan Wan Rohimi & Asmadi (ORANG PAS) menuntut RM12,557,512.80 kepada FELDA tetapi sebenarnya 30% daripada nilai tuntutan tersebut adalah milik peguam (komisyen) iaitu RM3,767,253.80 dan bakinya RM8,790,259.00 dibahagikan kepada 354 orang peneroka

APA NI??? DEPA NAK BUAT DUIT UNTUK POKET SENDIRI..KIRA SERAMPANG DUA MATA LAAA...

PERSOALAN???

KENAPA FELDA DISERANG??

1. FELDA KUBU KUAT UMNO
2. FELDA ADALAH ANTARA SYARIKAT MELAYU YANG DIDOKONG PENUH KERAJAAN BARISAN NASIONAL YANG SANGAT BERJAYA DI DUNIA...
3. FELDA DIGAGASKAN OLEH ALLAHYARHAM TUN ABDUL RAZAK IAITU BAPA KEPADA PERDANA MENTERI MALAYSIA , MEREKA INGIN MEMBURUKKAN PERIBADI DAN KETURUNAN PM BARISAN NASIONAL...
4. PAS , PKR, DAP SUDAH TIADA MODAL / PELURU UNTUK MENYERANG...


SEBELUM ITU....

SEMAKLAH BERAPA BANYAK JASA FELDA KEPADA  RAKYAT MALAYSIA.....
KEPADA GENERASI PERTAMA...
GENERASI KEDUA....
DAN GENERASI SELAMA-LAMANYA....FELDA AKAN TERUS BERBAKTI....! ALLAHUAKBAR!


Share this article :

+ comments + 3 comments

12 March 2012 at 18:12

salam ...

perlunye ajk BN yg menjaga felda di seluruh negara membuat risalah lengkap berkenaan isu FGVH ini disebabkan isu ini diorang banyak dpt tahu dari mulut ke mulut puncanye mulut pembangkang......saya sebagai anak felda mulanya tidak senang duduk dgn isu ini dan saya risau pakcik n makcik felda yg takde acces internet atau yg tak minat bertenet akan disajikan dgn dakyah mulut puaka pembangkang.........

13 March 2012 at 08:46

insyaAllah, askar2 kami di bawah mengedarkan perkara ini ke bawah..diharapkan sesiapa yang dapat mengedarkan msg ini, silakan...demi membawa kebenaran dan menghapus fitnah...

Anonymous
17 March 2012 at 22:43

Betul tu. Mula-mula bapak saya risau sangat pasal perkara ni. Tapi kakak saya sarankan agar bertemu dengan ketua pemuda UMNO bahagian dan diberitahu perkara sebenar dan faham; barulah bapak saya beriya2 pasal perkara ni. Last2 mencongak untung jika dia tambah pelaburan dalam KPF.
Sepatutnya orang2 Felda diberi maklumat yang menyeluruh tentang perkara ni walaupun tak ramai yang melabur dalam KPF tapi perasaan cuak pasti ada.
Pembangkang yang bangang dah spin macam2 benda pasal ni. Tu yang peneroka jadi kecut.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team