NAZAK 8 TAHUN, ARIEL SHARON AKHIRNYA DITARIK NYAWANYA!

11 Jan 20140 comments

Shimon Peres (left) with Ariel Sharon in Egypt in 1975. Photograph: Keystone/Hulton Archive/Getty Images
1. Ariel Sharon akhirnya dilaporkan mati setelah 8 tahun koma di atas katil hospital. Anaknya Gilad menyatakan Ariel Sharon telah pergi (mati), dan dia mati apabila dia (Ariel Sharon) mahu. 
2. Kematian Ariel Sharon sememangnya detik yang ditunggu-tunggu oleh pejuang Palestin. Ariel Sharon merupakan orang yang bertanggungjawab membunuh ribuan orang-orang Palestin. 
3. Untuk rekod, Ariel Sharon juga bertanggungjawab untuk pembunuhan paling diingati masyarakat Islam dunia apabila mengarahkan penyembelihan di antara 800-2000 nyawa orang-orang Palestin di Kem Pelarian Sabra dan Shatila pada tahun 1982. Ariel Sharon merupakan Menteri Pertahanan Israel pada waktu itu. 

-Diterjemah dari The Guardian - 



Ariel Sharon, Mahmoud Abbas
Ariel Sharon (right) shakes hands with the Palestinian prime minister Mahmoud Abbas, watched by the US president George W Bush following a summit meeting at the Royal Palace in Aqaba, 2003. Photograph: Hussein Malla/AFP/Getty ImagesLepas ini Bush pula...Tungguuuuu... 

Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team