FAKTA@MHS: KENALI PRINSIP ASAS MEMBACA PEMIKIRAN ORANG !!

8 Apr 20140 comments

Bagaimana Cara Membaca Fikiran Orang LAIN? berikut caranya
✽ Dari Kedipan Mata
Seperti yang diketahui, normalnya mata manusia akan berkedip 8-15 kali setiap menit. Dan apa bila frekuensi berkedip terlampau sering maka bisa dipastikan orang tersebut sedang mengalami tekanan atau minimal sedang gelisah, boleh disebut juga suatu respons akan suatu hal yang mereka dengar tetapi tidak mereka sukai.
 
Maka dari itu, jika anda menemukan lawan bicara seperti itu maka segeralah mengganti topik pembicaraan untuk membuat lawan bicara anda tertarik kembali. Dan biasanya juga orang yang sedang berbohong memperlihatkan kedipan mata yang lebih cepat.
Lantas bagaimana jika orang tersebut jarang berkedip? konon orang yang jarang berkedip biasanya menunjukan kedudukan dirinya merasa lebih tinggi dari pada lawan bicaranya. Dan ada juga yang mengatakan jika orang jarang berkedip menunjukan dia sedang berkonsentrasi akan sesuatu, atau bahkan sedang tertarik dengan lawan bicaranya. Tetapi mungkin jika itu dibarengi dengan raut wajah yang ramah dan tersenyum tentunya.
 
✽ Mata Melihat Ke Kiri Atas

 Jika anda sedang bertanya kepada seseorang lalu terlihat matanya bergerak ke atas dan melirik ke sebelah kiri, maka hal itu tanda bahwa dia sedang mengingat-ingat pengetahuan atau pengalaman yang terkait dengan pertanyaan yang anda berikan. Artinya arah pandangan ke kiri atas lebih terkait dalam penggunan memori dalam otak alias seseorang yang sedang mengingat atau menyatakan fakta.
✽ Mata Melihat Ke Kanan Atas

 Yang perlu di waspadai! Jika anda sedang bertanya lalu seseorang itu terlihat matanya mengarah pada sisi kanan atas maka hal itu menandakan bahawa dia tidak siap dengan jawapan lalu cuba mengarang atau merekacipta. Ertinya isyarat gerakan mata ke kanan atas dapat bermakna lamunan, pemalsuan atau berbohong.
 
Tetapi walau pun demikian bahagian kanan atas sangat terkait dengan fungsi otak kanan yaitu bahagian kreatif dan imajinatif. Jadi tergantung pertanyaan hal apa yang anda berikan, jika pertanyaannya yang menyangkut sesuatu yang bersifat memecahkan persoalan maka menandakan ia sedang berproses kreatif. Tapi jika pertanyaanya tentang kesaksian maka dia sedang berbohong.
✽ Melihat Ke Kiri Bawah

 Isyarat gerakan mata seperti ini biasanya menandakan dia sedang mengenang, mengingat atau mengambil fakta dari memori otaknya. Artinya ia sedang mengambil ke putusan penting, hingga dia akan mengingat-ingat dari memorinya atas resiko yang akan terjadi jika dia mengambil keputusaan tersebut.
✽ Melihat Ke Kanan Bawah

 Biasanya isyarat gerak mata seperti ini menandakan isyarat kreatif namun bukanlah suatu rekayasa. Artinya dia sangat terhubung dengan perasaan seseorang. Untuk membuktikannya cubalah bertanya tentang “apa yang anda rasakan saat jatuh cinta?” lalu cuba perhatikan matanya maka perlahan-lahan akan bergerak ke bawah lalu ke kanan untuk mengingat-ingat perasaannya saat itu terjadi.
 
Itulah beberapa cara Bagaimana Cara Membaca Fikiran Orang menggunakan Mata? Kerana kemampuan membaca fikiran orang lain sangat mutlak di perlukan, Maka dengan mengetahui apa yang dia inginkan kita akan dengan mudah menelitinya. Maka latihlah daya kemampuan anda untuk membaca fikiran orang lain.
Share this article :

Post a comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team