SULTAN BRUNEI DIBOIKOT KERANA AMALKAN UNDANG-UNDANG ISLAM!

21 Apr 201410comments

1. Laporan sinarharian hari ini 22 April 2014 melaporkan golongan LGBT memboikot sebuah hotel milikan Sultan Brunei kerana Sultan Brunei akan memulakan hukuman rejam bagi pengamal homoseksual. Semalam PBB memberi pengumuman bahawa kod hukuman terbaharu Brunei dikatakan telah melanggar hak asasi manusia. 

2. Ini adalah contoh cabaran yang perlu dilalui termasuk Malaysia apabila negara - negara Islam MENOLAK ideologi songsang HAK ASASI MANUSIA yang buta akidah dan rosak akhlaknya!  


3. Contoh terbaik yang berlaku ke atas Malaysia pada tahun ini adalah beberapa tuntutan merepek COMANGO atas dasar hak asasi manusia yang ditolak mentah Kerajaan Malaysia kerana melanggar hukum Islam dan norma budaya timur. 


4. Atas dasar itu, Gabungan NGO daerah-daerah Negeri Sembilan akan menganjurkan Seminar Cabaran Umat Islam Masa Kini : Comango tuntutan akhir zaman yang akan disampaikan oleh Ustaz Nasharudin Mat Isa seperti poster di bawah bagi memberi kesedaran kepada umat Islam, cabaran ke atas umat Islam datang dari pelbagai segi!  : 


Orang ramai dijemput hadir!  








LAPORAN AKHBAR 

BANDAR SERI BEGAWAN - BRUNEI. Golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) memboikot sebuah hotel bagi membantah dasar anti-gay selepas pemiliknya, Sultan Brunei akan memulakan hukuman rejam bagi pengamal homoseksual.
Sebelum ini, Brunei yang merancang melaksanakan hukuman hudud turut menghukum pesalah dengan cara sama bagi kesalahan jenayah termasuk liwat dan zina.
Difahamkan daripada laporan Daily Mail, buat masa ini, pengamal homoseksual hanya dikenakan hukuman penjara sehingga 10 tahun.
Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagaimanapun memberi amaran, bahawa kod baru hukuman di Brunei itu melanggar hak asasi manusia antarabangsa. -sinarharian 

Share this article :

+ comments + 10 comments

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team