YAKINLAH, DOA INI SEDANG DIMAKBULKAN ALLAH . SUBHANALLAH ! SUBHANALLAH! SUBHANALLAH!

22 Apr 20143comments

Ya Allah, sesungguhnya kami letakkan Engkau di batang leher musuh-musuh kami, dan kami berlindung denganMU dari kejahatan mereka. Ya Allah, hancur leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka! Kacau-bilaukan persatuan mereka! Cerai-beraikan pakatan mereka! Goncangkan pendirian mereka! Hantarkan ke atas mereka anjing-anjing Kamu! Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa, Wahai Tuhan Yang Bersifat Murka, Wahai Tuhan Yang Maha Menyiksa, Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah. Wahai Tuhan yang menurunkan Al-Quran, wahai Tuhan yang menggerakkan awanan, wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera Ahzab, kalahkanlah mereka, menangkanlah kami ke atas mereka…"

DONG ZHONG DILAPORKAN BERPECAH! 


Bekas Ketua Pegawai Eksekutif Dong Zong (Gabungan Jawatankuasa Persatuan Sekolah Cina ) iaitu Bock Tai Hee berkata , kepimpinan organisasi telah berpecah kepada Pasukan A dan Pasukan B , dengan setiap perancangan untuk berpindah kepada undi tidak percaya di pihak yang lain dalam persidangan 11 Mei.

Menurut Bock, berita dalaman mengenai Dong Zong berpecah adalah mendukacitakan dan mahu Presiden Yap Sin Tian membuktikan ia salah seperti ‘ Saya mahu perpaduan di dalam pergerakan pendidikan Cina dikekalkan ‘

Bercakap pada forum “ Cabaran yang dihadapi Pendidikan Cina “, di segamat, Johor, pada sabtu malam, Bock menegaskan bahawa apa yang masyarakat Cina mahu adalah penyatuan Dong Zong dan tidak salah satu yang berlaku pertikaian seperti sebuah parti politik.

Pendidik Cina yang telah berkhidmat dengan Dong Zong untuk tiga dekad sejak 1981, yang namanya enggan didedahkan mengetuai pasukan B tetapi beliau bercakap dia masih mengambil berat mengenai organisasi.

Beliau menegaskan bahawa dalam tempoh sepuluh tahun sejak Yap mengambil alih tampuk pentadbiran, Dong Zong didapati dijauhkan oleh pertubuhan – pertubuhan Cina lain seperti Jiao Zong, (Jiao Zong (Gabungan Persatuan Guru-guru Sekolah Cina) dan Gabungan Persatuan Alumni Sekolah Cina Malaysia, dan Kuala Lumpur dan Dewan Perhimpunan Cina Selangor.

Beliau berkata selain membawa perjuangan untuk mengatasi masalah yang dihadapi oleh pendidikan Cina, Dong Zong perlu bekerja keras untuk mendapat penerimaan dan sokongan lebih ramai orang Melayu dan India “ Seperti sekolah –sekolah Cina bukan untuk cina sahaja tetapi untuk Negara dan semua rakyat.”

Sementara itu, Yap berkata beliau tidak mengetahui tentang sebarang perpecahan dalam organisasi tetapi akan melihat kepada dakwaan tersebut.

Setiausaha Agong Dong Zong, Poh Chin Chuan menolak bercakap mengenai perpecahan, mengatakan wujudnya perbezaan dalam kepimpinan adalah normal.

Menurut Nanyang Siang Pau , saingan Yap merancang untuk berpindah undi tidak percaya terhadap beliau dan Timbalannya Chow Siew Hon pada mesyuarat akan datang, manakala pemimpin sejajar dengan Yap dan Chow akan cuba untuk membuang Poh dan beberapa orang lain yang memegang jawatan penting. SUMBER
Share this article :

+ comments + 3 comments

22 April 2014 at 06:43

Alhamdulillah

22 April 2014 at 17:58

Persatuan cina ini mesti berubah sepenuh nya menjiwai aspirasi Malaysia. Bukan aspirasi tongsan yan ketinggalan zaman !

Kita doakan mereka berubah sepenuh nya. Pendidikan cina bukan di sini. Malah tidak juga di Singapura dan negara China khas nya.

Pembelajaran dan pendidikan mesti memenuhi dasar kerajaaan. Jika tidak, mereka tetap musuh politik yang berlainan hala tuju. Untuk apa ? Bila belajar di luar negara, pelik nya mereka patuh dan akur !

16 May 2016 at 06:58

Thank you for the good times in your blog. I am often in position to watch (again and again) these wonderful items you shared. Very interesting. All the best !
voyance gratuite par telephone

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team