PASUKAN PENYERANG KOMANDO PASKAL TLDM , GERAK KHAS KOMANDO ATM SEDIA UNTUK GEMPUR ! #MisiMTOrkim

18 Jun 20153comments

Pasukan PASKAL dan Gerak Khas Komando (GGK) dilapor sedang menunggu arahan untuk menyerang, namun jurucakap TLDM berkata , operasi menyerang lanun Indonesia yang berada di dalam kapal MT Orkim bukan merupakan pilihan pertama. 

Laporan NST juga dilaporkan Pasukan GGK juga mengandungi pasukan Snipers yang sentiasa memantau pergerakan di pasukan utama penyerang sekiranya arahan menyerang diberikan. 

Chief Admiral TLDM,  Tan Sri Abdul Aziz Jaafar menyatakan tiada tempoh masa tertentu diletakkan dalam rundingan bersama para lanun berkenaan. TLDM dilapor melaporkan secara terkini status perkembangan kapal berkenaan kepada Majlis Keselamatan Negara dan telah memberikan beberapa pilihan kepada MKN untuk memberhentikan rampasan berkenaan. Jika lampu hijau diberi, pasukan menyerang akan bertindak. -dipetik dari NST June 19, 2015 


Share this article :

+ comments + 3 comments

18 June 2015 at 20:57

semoga segala urusan dipermudahkan oleh ALLAH

18 June 2015 at 23:53

Tp syg sempat lari plak mat2 lanun ni..tlalu lama brunding..

Saya suka artikel anda, saya merasa sangat yang ditulis dengan baik dan berstruktur ia berubah kerana ia tidak selalunya dapat melihat ini jenis artikel.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team