MELAYU BUKAN SAHAJA MUDAH LUPA MALAH MUDAH KENA TIPU!

5 Jul 20154comments

1. Bangsa Melayu yang mempunyai sikap tidak suka membaca dan mengkaji kini sedikit sebanyak telah nampak kesan sikap mereka apabila berhadapan dengan media sosial yang cepat dan pantas.
 
2. Ucapan Selamat Hari Raya dari Syarikat Australia kepada rakyat Malaysia diumpamakan orang-orang Melayu sebagai menghina mereka sebab mereka (Melayu) tidak kenal mana Babi, mana Womba sebab Orang Melayu tidak tahu apa itu WOMBA - mungkin kurangnya sikap membaca.
 
3. Pembalut bateri Handphone Samsung dari Syarikat Samsung disalah erti orang-orang Melayu kononnya ia adalah cip peranti dan perakam oleh Kerajaan dan akan merakam segala percakapan dan video yang akan dirakam oleh pengguna. Ianya telah dijawab oleh Samsung Malaysia - ianya bukan lah cip yang dimaksudkan masyarakat kita.
 
4. Sikap-sikap begini amat memalukan bangsa Melayu sehingga syarikat-syarikat yang menjadi mangsa adalah syarikat orang Melayu sendiri sepertimana cerita -cerita dan tuduhan-tuduhan salah guna kuasa di MARA, 1MDB dan sebagainya.
 
5. Kita lah yang meruntuhkan Kota Melaka, disebabkan kita juga rakyat Melaka tidak memiliki Sultannya sehingga hari ini. Kita juga yang membawa masuk Portugis, kita juga yang bersekongkol dengan komunis, kita jugalah yang merosakkan agama kita sendiri.
 
6. Tidakkah sikap begini amat dangkal dan sangat menjengkelkan masyarakat kita sendiri? TIDAK mustahil Malaysia - Negara tercinta ini bakal tergadai disebabkan kebodohan kita, orang-orang Melayu..


SIKAP BANGSA KITA YANG SUKA DENGAR FITNAH DAN GOSIP PERLU DIUBAH AGAR NEGARA INI TIDAK TERJUAL DAN TERGADAI . MALAH SIKAP MENGKAJI SESUATU PERKARA PERLU DIJADIKAN BUDAYA.



 
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
5 July 2015 at 23:49

Pandai admin.betul melayu (yg berkenaan shj) wpun majoritinya suka gosip dan fitnah.Admin kena ajar org melayu .selamatkan negara kita dari kelompok ini. anak malaysia

24 July 2015 at 03:13

secara semula jadi suka laman web anda tetapi anda perlu untuk menguji ejaan pada beberapa siaran anda. Beberapa daripada mereka adalah penuh dengan isu-isu ejaan dan saya dalam mencari ia sangat menyusahkan untuk memberitahu realiti di sisi lain saya pasti akan datang lagi lagi.

27 July 2015 at 07:13

I marru għal ride fuq is-sit tiegħek. Tkompli! Inti tista 'tpoġġi lili fil partner għaliex I tpoġġi lilek fuq il-websajt tiegħi.

Anonymous
19 July 2022 at 05:40

re bonjour,
je viens de parcourir une grande partie de votre site... une merveille !!! merci d'exister
voyance gratuite sérieuse et rapide par telephone

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team