PENGUMUMAN PIHAK BERKUASA AGAMA NEGERI SEMBILAN KEPADA RAKYAT NEGERI SEMBILAN !!

9 Apr 20151comments

PENGUMUMAN PIHAK BERKUASA AGAMA NEGERI SEMBILAN KEPADA RAKYAT NEGERI SEMBILAN !!

 
Adalah dimaklumkan bahawa Majlis Agama Islam Negeri Sembilan memandang serius usaha pihak tertentu dalam penyebaran fahaman syiah, Wahhabi, Salafi Jihadi, fahaman tidak perlu bermazhab dan ajaran meragukan yang bertentangan dengan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah. Tindakan mereka ini telah memesong dan menyesatkan masyarakat , mendatangkan kekeliruan dan turut menimbulkan perpecahan di kalangan masyarakat Islam di Negeri Sembilan serta mengancam Keselamatan Negara.
 
Berikutan itu, bagi membendung situasi ini adalah diingatkan agar semua masjid, surau , madrasah , sekolah, pejabat yang hendak menganjurkan majlis ilmu , ceramah dan syarahan agama agar mengundang penceramah yang telah ditauliahkan oleh Jabatan Mufti Negeri Sembilan SAHAJA.Bagi penceramah yang tidak mempunyai tauliah, satu kebenaran khas berceramah perlu dipohon oleh pihak penganjur kepada Jawatankuasa Tauliah yang diurus seliakan oleh Jabatan Mufti Kerajaan Negeri Sembilan.
 
Berceramah dan mengajar agama tanpa tauliah adalah satu kesalahan di bawah Enakmen Jenayah Syariah (1992) Negeri Sembilan. Penceramah termasuk penganjur adlaah melakukan kesalahan yang boleh didakwa dan dijatuhkan hukuman mengikut peruntukan yang ada.
 
Lihat Surat di bawah ini.
 
 
Share this article :

+ comments + 1 comments

30 April 2015 at 19:12

saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKY REHANG dan dia memberikan nomor AKY REHANG,dia bilan kepada saya kalau AKY REHANG bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKY REHANG dan dengan senan hati AKY REHANG ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKY REHANG di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKY REHANG dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya

















Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team