SEORANG PEGAWAI PENGUATKUASA MEMALUKAN SKIM PERKHIDMATAN AWAM!

19 May 20149comments


Sesungguhnya tindakan seorang pegawai Penguatkuasa dalam aktiviti penyeludupan diesel telah 'berjaya' merosakkan nama penjawat awam yang lain! Bagai 'setitis nila yang merosakkan susu sebelanga' , penguatkuasa tersebut disahkan memiliki wang RM1.5 juta hasil rompakan minyak negara. 

MHS menyarankan agar , SETIAP penguatkuasa yang berkawal di sempadan negara untuk menjalani tapisan aset dan harta (pengyistiharaan harta) secara menyeluruh dan  dijalankan oleh SPRM! 


Laporan Akhbar: 

Putrajaya: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyita akaun seorang pegawai penguat kuasa yang memiliki wang sebanyak RM1.5 juta hasil penyeludupan diesel bersubsidi. 


Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull (gambar) berkata, selain itu, SPRM juga mendapat maklumat ada pegawai penguat kuasa yang membeli lori sendiri untuk menyeludup diesel bersubsidi. 


Katanya, semua maklumat itu ada dalam ‘radar’ SPRM manakala beberapa individu sudah ditahan.

“Ini baru seorang (ada duit RM1.5 juta), mungkin ramai lagi yang kita tidak tahu,” katanya pada sidang media di sini, semalam.


Share this article :

+ comments + 9 comments

Anonymous
19 May 2014 at 20:48

Perasuah dan penyeleweng yg ngaku Islam memalukan umat Islam keseluruhannya, jual maruah dan jual agama sendiri demi sedikit kesenangan dunia. Berapa yg didptinya dr rasuah itulah harga dirinya. Sedar ke mrk, Nabi saw tak ngaku umat manusia sedemikian.

Anonymous
21 May 2014 at 04:50

Stesen2 minyak P#$r@n$s Jln Sg Buluh dan Spg 3 Ijok Selangor kerap kehabisan diesel. Harap pihak berkuasa siasat.

25 June 2014 at 16:48

Syabas pada SPRM dan lain2 agensi kerajaan. Saya sangat berharap ia akan beterusan dan bukan nya "ada teori pasang dan surut" SOP dah ada, terus usaha sampai rakyat yakin ini lah kerajaan yang mereka cari.

22 May 2022 at 09:07

my response high quality designer replica a fantastic read gucci replica handbags find here buy replica bags online

29 June 2022 at 19:39

read this article high replica bags Get the facts best replica bags hop over to these guys replica bags from china

Anonymous
22 July 2022 at 04:01

wahai semua penganut agama Buddha,

YIP KUM FOOK (MCA Gombak) adalah kesilapan yang paling besar kerana dia menghalau sami dari Kuil Buddha (SAMNAK SAMBODHI) Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur ... dia tidak tahu bahawa kuil itu diasaskan oleh Sami Buddha ini, dia hanya menjadi presiden kuil, dan sekarang ramai orang bercakap tentang apa yang dia lakukan dengan Sami Buddha.

Buddha adalah 2500 tahun yang lalu tetapi tidak pernah mendengar yang baru seperti itu, dia boleh berbuat seperti itu, semoga anda menghina dan memberontak kepada Buddhisme dan anda adalah relatif dan memusnahkan Buddha dalam kehidupan terdahulu... anda adalah jawatankuasa kuil tetapi tidak pernah tahu tentang ajaran Buddha sama sekali, jika anda tahu apa yang Buddha ajar, anda tidak akan melakukan perkara sedemikian atau perkara tersebut

YIP KUM FOOK (MCA Gombak) dan pasukan dia sangat gembira kerana mereka berjaya mengeluarkan Sami Buddha dari kuil Buddha tetapi anda tidak tahu apa yang akan berlaku di belakang, semua yang anda(mereka) lakukan akan tercatat dalam fikiran orang dan semuanya tidak dapat dipadamkan dari fikiran orang

kini kuil menjadi tempat pembuangan malang olih jawatankuasa, dan juga ramai penganut yang mengetahuinya, jadi penganut cina tempatan tidak berjalan di kuil, hanya penganut Myanmar sahaja yang masuk, mereka masuk kerana Sami Buddha Myanmar bermastautin di kuil.. jawatankuasa kuil mengupah mereka untuk menjaga kuil

Rakyat Desa Jaya, Kepong

Anonymous
25 August 2022 at 15:48

j8t01d8f06 m1y70d8g84 v8x02y9z39 q5q58r0a08 j5r61o2p77 a3x30q5d11

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team