BANGSAT DAP! PAS TAK AKAN TARIK BALIK!

19 Jan 20134comments


Karpal Singh yang sememangnya bangang lagi membangangkan apabila menggesa Presiden PAS, HADI Awang untuk memujuk Majlis Syura PAS supaya menarik balik keputusan Tidak Membenarkan Kalimah Allah digunapakai bukan Islam adalah tindakan keterlaluan mencampur urusan dalaman PAS. 
Nasib baik Majlis Syura dengan adanya Harun Din dan Lain-lain masih lagi berpijak di bumi nyata, tidak mahu menjual hukum agama sewenang-wenangnya. Kalau tidak, demi Putrajaya, Mat SABU sudah pasti dengan mudah 'mengangguk' sahaja pendirian DAP terhadap  Hukum Hakam ISLAM yang ditentangnya. 
Ingat wahai PAS, Perpaduan Islam hanya wujud dalam UMNO-PAS , bukan dalam pakatan PAS-DAP! 
Petikan Akhbar -Kenyataan PAS!
Bersatulah Atas Nama Islam.
Islam itu Tinggi, tiada agama yang lebih tinggi daripada ISLAM! 
SHAH ALAM – Pas tidak akan menarik balik keputusan Majlis Syura berhubung kalimah ALLAH walaupun Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh meminta untuk kaji semula.

Setiausaha Majlis Syura, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh berkata, pendirian itu tidak akan berubah seperti yang dijelaskan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang selepas bermesyuarat dengan pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat.

Beliau berkata, Majlis Syura telah menetapkan bahawa kalimah ALLAH tidak boleh digunakan dalam Bible versi Bahasa Melayu, dan tidak akan mengkaji semula pendirian tersebut.

“Terdapat dua situasi yang membabitkan isu ini, pertama adalah terjemahan kitab Bible dalam Bahasa Melayu tidak dibenarkan menggunakan kalimah ALLAH menggantikan God atau Lord.

“Kedua, masyarakat bukan Islam yang menghadiri majlis keramaian dan ceramah Pas tidak dihalang untuk menyebut Allahuakbar (contoh), kerana itu adalah hak mereka,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Nik Zawawi turut melahirkan kebimbangan kerana sekiranya kontroversi tersebut tidak dihentikan akan menimbulkan kekeliruan dalam kalangan masyarakat.

Katanya, ketetapan yang diputuskan Majlis Syura itu terdapat dalam Islam dan tidak bercanggah dengan agama lain, khususnya Kristian.

“DAP perlu menerima dengan baik keputusan yang telah dipersetujui ini. Kenapa isu ini dibangkitkan pada hari ini sedangkan ia tidak menimbulkan masalah sejak beratus tahun dulu," katanya.


Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
20 January 2013 at 00:17

Pemberian kerakyatan kepada warga asing lebih sejuta serta keturunan depa sebelum dan selepas merdeka. Adakah sesuatu referendum telah di rujuk kepada umat Melayu/bumiputra sebelum menerima cadangan tersebut? Buat macam brunai. datuk sampai cicit bagi PR je sampai mati....

Suluh Budi
21 January 2013 at 00:06

Gagahkanlah kedua-dua parti yang bertunjangkan Islam.

Buang yang telah keroh dan jernihkanlah keadaan.

Mana-mana ahli atau pemimpin yang masih taksub berbaik sangkalah. Undurkan diri berilah peluang kepada yang muda kerana diantara mereka terdapat para Ulamak dan Umarak.

Bantu dan berilah sokongan kepada mereka untuk menegakkan syiar Islam.

Mereka mampu memertabatkan Iman dan Ilmu. Yakinlah. Para pemimpin dari kedua-dua parti perlu memuhasabah diri.

Telah sampai waktunya untuk mereka pencen.

Negara memerlukan keamanan dan kedamaian.

Anonymous
21 January 2013 at 08:47

den sokong ekau punyo ideo tu. tapi apokah umno sanggup buang semuo tabiat bughok yg ado pado umno tu. klu tak buang tak usahlah nak bersamo2 PAS. cukuplah tiado maaf bagimu.

Anonymous
23 January 2013 at 07:33

Pencacai pas boleh maapkan DAP walaupun DAP berak kat Islam esp Lim GUan Eng,Lim Kit Siang dan si gila Karpal. Tp tidak pada UMNO walaupun kes yg pas refer kononn konnonnya umno betray pas, padahal pas gaduh sesama sendiri!

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team