KANAK-KANAK PUN DAPAT RM50

18 Sept 20120 comments


SHAH ALAM: Tidak ikhlas, itu rumusan ibu bapa terhadap pengumuman kerajaan Selangor mengenai bantuan RM50 kepada 3000 kanak-kanak tadika daripada keluarga berpendapatan RM1500 ke bawah.

Bantuan ini diumumkan sehari selepas Ketua Pemuda UMNO KJ menegur kerajaan negeri kerana gagal membela kanak-kanak tadika sebagai yang dijanjikan dalam manifesto pilihan raya umum yang lalu.

Norizah Yaakub "sepatutnya ia (bantuan) diberi sejak dulu lagi (2008) walaupun sudah lambat tetapi tidak mengapa, asalkan buat.Tapi kalau nak buat biarlah bersungguh jangan sekerat-sekerat. Jangan tiba-tiba nak buat kerana ada sebab lain dan pru makin hampir"

Dollah Khudin " Kalau mereka dahulu (2008) masa berkempen rasa boleh bagi, sepatutnya dari dulu lagi dah bagi...mesti ada muslihat lain pemberian ii diberikan ketika hampir pru."

Mereka juga mempertikai tindakan PKR yang hanya membantu golongan berpendapatan RM1500 kebawah kerana kebanyakannya yang tinggal dibandar gaji RM2000 sebulan pun belum tentu hidupnya senang dan tiada masalah kewangan.

Gerabak beginilah yang diwujudkan walaupun tiada dalam manifesto pembangkang. Dengan duit sebeginilah rakyat-rakyat sentiasa dimanupulasi oleh ahli politik dengan gula-gula murahan. Dengan pembaziran sebeginilah, duit rakyat diguna untuk tujuan politik.

Hancurkan DS Anwar Ibrahim yang gilakan kuasa.
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team