SILA BACA! CANTIKNYA RANCANGAN ALLAH S.W.T BUAT MALAYSIA!

28 Apr 20145comments

Begitu cantik dan tersusun sekali perancangan Allah S.W.T buat bumi Tanah Melayu ini. Rupa-rupanya, pergolakan politik yang bermula sejak tahun 1997 dan kemuncaknya pada tahun 2008(PRU12)  sehingga (2012) PRU 13 adalah sebuah SUSUNAN ke arah Perpaduan ISLAM dan pembentukan kerjasama dalam memperkasakan PENGAMALAN HUKUM Syariah di Tanah Melayu ini. 


Secara jujurnya , inilah masa terbaik buat kepimpinan Islam di Tanah Melayu ini untuk berusaha ke arah perpaduan ummah , memperkukuh Syariah. Bukan satu individu sahaja yang merasakan 'bahang' ini, malah MHS percaya, seluruh umat Muhammad di Tanah Melayu ini 'terasa' dengan jelas cahaya perpaduan yang kembali menyinar dan ianya semakin terang sekarang. 


Lihat sahaja rentetan-rentetan perjalanan Malaysia dari 1997 sehingga 2014, Tahun-tahun itu , penuh dengan liku MHS tinggalkan untuk kita sama-sama berfikir.  Semuanya berlaku untuk persediaan ke arah sekarang dan masa hadapan.



Bagi Akidah Islam, tiada satu pun perkara yang berlaku itu, berlaku secara kebetulan. Ia berlaku tidak lain dan tidak bukan, disebabkan oleh KETENTUAN ALLAH. Lihatlah dengan mata hati, amalkan surah Al Kahfi. Allahuakbar! Allah akan menangkan sesiapa yang bertakwa kepadaNya.  





Share this article :

+ comments + 5 comments

28 April 2014 at 19:25

Pandangan peribadi: Hukum hudud hukum terbaek. ia relevan untuk semua lapisan masyarakat. hukum jenayah hudud adalah untuk kesejahteraan umat manusia. bagi umat islam yang yakin kepada Allah SWT... percaya dosa dan pahala sudah cukup menjaga dirinya dari perbuatan jenayah. tetapi bagi sesiapa yang tidak percaya kepada hukum Allah (bukan islam) maka hukum jenayah hudud adalah jawapannya supaya dia insaf akan perbuatannya didunia. jika dia takut akan hukum hudud maka dia juga akan menjaga dirinya dari melakukan jenayah.

Penyokong Sepi
28 April 2014 at 19:41

Sokong apa jua yang baik untuk Ummah

28 April 2014 at 20:13

Menuju Ummah,bersatu patulah!!!kita kalau sudah bersatu kalau d hentak2 kepingan besi pun tak akan retak Kecuali hanya bertambah cabangnya.

Anonymous
28 April 2014 at 21:03

Hayati tafsiran ayat "Seribu Dinar",
Kita ikut perintah Allah swt, Dialah yg menyelesaikan masalah kita, bagaimana ? Terpulang kpdNya, tp yg pasti Dialah yg menyelesaikannya walau dgn cara yg tak kita sangka dan jangka langsung.
Peristiwa peristiwa Nabi Musa a.s. membelah laut, Pengistiharan Pemulauan terhdp umat awal Islam di Mekah yg dimakan anai anai adalah dua contoh terbaik.
Saudi yg telah melaksanakan Perundangan Islam juga boleh dijadikan contoh, walau pun negaranya hanya padang pasir, tp dilimpahkan Allah swt dgn rezeki yg bnyk dan keamanan.

16 May 2016 at 06:54

Thanks to you, I have learned many interesting things. I hope to learn still. I congratulate you for this wonderful sharing. Keep going !

voyance gratuite en ligne par mail

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team