WAJIB TENGOK!! BEZA KOREA SELATAN DAN MALAYSIA MENANGANI KRISIS / BENCANA NEGARA!!

17 Apr 20149comments

Seorang Pegawai Kerajaan Ditampar Oleh Keluarga Mangsa 

Suasana Dalam Sebuah Dewan Penempatan Sementara Negara Maju Korea Selatan Semalam Menempatkan Mangsa Feri Karam

Perdana Menteri Korea Selatan Dibaling Botol Air 

Cara Negara Maju Korea Selatan Mengurus Rakyat Mereka Dalam Dewan/Stadium tertutup

Kita mencadangkan supaya mana-mana Wakil Rakyat yang suka mengkritik negara sendiri tentang pengurusan mangsa-mangsa di dalam dewan supaya membuat lawatan belajar segera ke Korea Selatan sekarang. Inilah masa yang paling sesuai untuk membuat perbandingan pengurusan penempatan mangsa-mangsa tragedi di dalam dewan. 

Lawatan ini diharap akan memberi kesedaran kepada mana-mana Wakil Rakyat betapa kemas dan tersusun pengurusan penginapan sementara dalam dewan yang diuruskan oleh kerajaan Malaysia.

Mesti ada sebab kenapa Perdana Menterinya dibaling botol mineral. Mesti ada sebab kenapa pegawai kerajaannya ditampar. Mangsa di Korea tidak sampai 1000 orang pun, di Malaysia kerajaan mengurus mangsa-mangsa di dalam dewan sehingga mencecah puluhan ribu orang.


SUMBER DI ATAS : MYMASSA 

CUBA KITA TENGOK PENGURUSAN BENCANA DI MALAYSIA 
CUKUP TERSUSUN !! 



Pengagihan makanan yang tersusun dan bersih meskipun dalam keadaan krisis 


Kerabat diraja juga tidak terlepas memasakkan untuk rakyatnya 

Keadaan Pusat pemindahan yang dipecah-pecahkan seterusnya tidak menyebabkan kesesakan meskipun bencana berlaku serentak melibatkan sehingga 20,000 - 30,000 mangsa 


Bantuan keselamatan yang cepat tiba, meminimakan risiko kematian dan kecederaan 

Dapat duit Ihsan bencana lagi yang diuruskan oleh Agensi Persekutuan yang pantas memberikan bantuan tanpa mengira ideologi politik dan perbezaan warna kulit! 

Pemimpin Kerajaan turun ke pusat pemindahan setiap hari! 

Share this article :

+ comments + 9 comments

Anonymous
17 April 2014 at 17:55

mESKIPUN nampaknya kekadang ada juga kelompongan di dalam situasi kecemasan yang dikendalikan kerajaan Malaysia, tetapi nampaknya ianya lebih bagus daripada yang dilakukan oleh negara-negara lain. Contoh terbaik adalah pengurusan Kehilangan pesawat MH370. rakyat negara China sepatutnya berterima kasih kepada Malaysia dan rakyat Malaysia yang sama-sama berusaha !!

Anonymous
17 April 2014 at 18:01

Budak muda hantu k-poop mana nak pandang ni semua..

Anonymous
17 April 2014 at 19:15

Alhamdulillah, rakyat Malaysia masih matang dan mengamalkan amalan Sunnah wal Jamaah. Konsep Husunul Zan kepada pemerintah,

Anonymous
18 April 2014 at 02:03

Alhamdulillah...sebenarnya kebanyakan rakyat kita yg tdk tahu bersyukur dgn nikmat.


Anonymous
18 April 2014 at 19:54

Bkn x reti bersyukur tp media kita yg propa..ambik gambar kt tmpt yg tersudun serta kemas! Cer pi tgk tmpt yg huru hara masa banjir kt pahang dulu! Otak jgn sempit! Korg nmpk yg kemas je sbb dh kena tipu! Lain kali buat survey bykkan membaca jgn dok caya 100%!

Anonymous
19 April 2014 at 15:32

itulah kelebihan dan tingginya nilai AJARAN ISLAM yang di bawa oleh Nabi Muhammad saw ... ADA KESABARAN, ADA KETABAHAN, ADA KASIH SAYANG, ADA KERJASAMA DAN BANTU MEMBANTU DAN PENUH RASA HORMAT DI ANTARA SATU SAMA LAIN.. Dan sebagai pegangan bagi orang Islam, segala kejadian adalah satu UJIAN dari ALLAH SWT... Mudah2an Negara kita sentisa dalam rahmat Allah.

20 April 2014 at 17:47

Astaghfirullaal azim anomn 19:54 ...jangan tabur fitnah. Kami memang berusaha keras untuk keselesaan rakyat yang sedang menghadapi bencana. hanya orang yang pernah tidur di tempat pemindahan sahaja yang tahu.

Anonymous
3 September 2014 at 08:21

Kita ni sebenarnya kena berbangga dengan negara sendiri
tidak perlu untuk membandingkan dengan negara orang lain terimalah dengan seadanya..

17 January 2018 at 01:23

Berikut adalah idea yang baik tentang artikel masa depan sesungguhnya Kami membaca sedikit perkara dan kadang-kadang bertentangan dengan subjek!
mon avenir amoureux gratuit

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team