WAGHIH N9 WAJIB BACO!! TOLONG PERTAHANKAN NEGERI SEMBILAN DARI JATUH KE TANGAN DAP RACIST CHAUVANISME!! SATU PENDEDAHAN JENTERA DAP!!

3 Apr 20130 comments

Menurut sumber dalaman DAP, mereka sangat optimis dan sangat yakin bakal menguasai pemerintahan Negeri Sembilan dan sekarang ini sedang dalam usaha mengatur siapakah yang akan menjadi exco itu dan ini. Walaupun mereka tahu , mereka tidak akan mendapat jawatan MB kerana perlu diberi kepada Melayu , tetapi di belakang MB Melayu yang dicucuk hidung ini adalah seorang exco PAS, 2 orang Exco PKR (Bangsa bukan Melayu) dan majoriti Exco adalah daripada DAP kerana DAP yakin akan mendapat kemenangan terbesar dari kalangan parti pakatan di Negeri Sembilan!!! -MHS-

Skandal Perebutan Kuasa Antara PAS & DAP

Perebutan jawatan sebagai  Perdana Menteri  bukti pakatan pembangkang tak boleh dipercayai. Selaku ketua pembangkang Negeri Sembilan , Loke tidak bersuara dan turut sama dalam kemelut perebutan kuasa untuk kerusi Peredana Menteri ini.

Perbalahan jawatan Perdana Menteri antara PAS dan DAP menunjukkan terdapat kepincangan serius dalam pakatan pembangkang.Justeru itu , bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mengingatkan rakyat supaya tidak mengambil risiko menggadaikan kemakmuran dan kemajuan negara ini dengan memilih parti yang salah.


“Perebutan jawatan secara terbuka jelas menunjukkan mereka tidak boleh dipercayai. Sekiranya mereka memerintah, pasti kebajikan rakyat akan terabai kerana menghabiskan banyak masa untuk berebut jawatan,”


Beliau mengulas kenyataan DAP yang terus mempertahankan pendirian parti itu bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dilantik sebagai Perdana Menteri jika pakatan pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).


Bagaimanapun, Dewan Ulama PAS mahu Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dilantik sebagai Perdana Menteri jika pembangkang berkuasa di negara ini.


Memimpin negara pelbagai kaum dan agama tidak semudah seperti dibayangkan pembangkang dan tidak boleh melakukan eksperimen dengannya.Jika jawatan Perdana Menteri juga boleh menjadi rebutan kuasa , apalah dengan jawatan  Menteri Besar.

 Ada yang menyatakan mereka juga akan cuba untuk membubal dan mengubah perlembagaan dengan membolehkan kaum asing menjadi Perdana Menteri dan juga Menteri Besar.

Apa juga boleh berlaku dengan politik yang diamalkan oleh pembangkang ketika ini.


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata hasrat PAS yang mahukan Abdul Hadi sebagai Perdana Menteri, menunjukkan sikap berebut-rebut sesama mereka.
“Belum jadi kerajaan sudah berebut, esok (kalau) dah jadi kerajaan bukan saja Abdul Hadi dan Anwar, malah, Karpal Singh pun hendak jadi Perdana Menteri juga,” katanya.
Ditanya mengapa DAP mahu Anwar menjadi Perdana Menteri, Dr Mahathir berkata, parti itu mahu mendapat kepercayaan daripada masyarakat Melayu di negara ini dengan menggunakan Anwar.  Tumpu pilihan raya
Penganalisis politik, Prof Dr Attory Hussain, berkata DAP hanya bekerjasama dengan PAS untuk meraih undi Melayu. Beliau berkata, sekiranya PAS mahu jawatan itu, mereka perlu bertanding 89 kerusi dan menang sekurang-kurangnya 80 daripadanya.

“Sekiranya jumlah kerusi itu boleh dicapai, PAS tidak perlu melobi kerana DAP dan PKR akan menyerahkannya kepada mereka seperti mana komponen BN terhadap UMNO,” katanya. Ini sememangnya sukar untuk tercapai. Di Alor Star, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak meminta PAS, PKR dan DAP memberi tumpuan kepada pilihan raya dan fikirkan soal calon Perdana Menteri selepas menang.
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team