KENALI MANIFESTO TEMBERANG RAKYAT!!

25 Feb 20131comments

Pakatan hari ini berjanji dan bersumpah dengan nama tok nenek dia akan 'mereformasikan SEMUA UNDANG-UNDANG berkait dengan pembalakan dan kawal selia pembalakan' .Reformasi kepala bapak ko! 







Berita Masalah Pembalakan


Masalah kemusnahan alam sekitar dan 'kesengsaraan' penduduk di Baling, Kedah akibat pembalakan berleluasa di Hutan Simpan Gunung Inas sejak dua tahun lalu seolah-olah dibiarkan begitu sahaja meskipun pelbagai pihak sudah banyak kali menyuarakannya.

Kerajaan negeri yang meluluskan aktiviti pembalakan itu dengan alasan untuk memajukan kira-kira 5,000 hektar tanah di hutan simpan berkenaan bagi pelaksanaan projek Ladang Sejahtera, menganggap tiada isu berbangkit kerana ia dibuat mengikut garis panduan dan peraturan ditetapkan. 

Sedangkan kesan buruk akibat kegiatan berkenaan semakin hari dikatakan semakin serius.

Cukup menyedihkan melihat Hutan Simpan Gunung Inas, di sini yang merupakan tulang belakang sistem ekologi bagi penduduk daerah Kedah Tengah dan Selatan menghadapi kemusnahan akibat kegiatan pembalakan tidak terkawal.

Hutan yang dahulu dilitupi dengan rimbunan menghijau pelbagai jenis pokok dan tumbuhan menjadi semakin gondol ekoran aktiviti pembalakan atas alasan untuk memajukan tanah.
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
25 February 2013 at 04:59

Manifesto kali ni ada up sikit lah. Tak main lah rakyat biasa. Dia merapu ke drebar teksi keatas jer.

Ada ke pasal ekonomi mula dengan Lynas. Kalau jadi Lynas tu ada ke sampai 50% ekonomi kita dia sumbang? Rapid apa lak kena mengena? Ini manifesto orang kena ganja jer ni atau pun kena AIS.

Mati lah lu orang PR gila kaki bontot, LGBT, pakai jubah salut minyak babi. Pembunuh Melayu di DAP

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team