ORANG MUDO, GENG KITO!

2 Mar 20120 comments

ORANG MUDA , GENG KITO...

Terpegun aku sejenak apabila aku tgk ramai bdak2 mude kat Seremban ni yang berkonvoi sambil membawa bendera UMNO. Pada mulanya, sukar juge nak percaya.. Aku tanya dekat sorang peserta dengan soalan Provoke untuk mengetahui pendirian sebenar mereka: 

Aku: Bro, nak pegi mana?
Pemuda 1: Ada konvoi, baru balik dari sebuah 'negeri'...saya ni pon naseb baik kawan ajak..

Aku: oooohhh...dapat duit ke? (provoke)
Pemuda 1 : Tak lah bang, mana dapat....tp dioghang bagi makan la...minyak moto pon ada dioghang tuangkan..

Aku: Memang ahli UMNO ke dik?
Pemuda 1 &2 : Tak lah..kami bukan ahli UMNO..tp lepas ni insyaAllah kami akan jadi sorang....kami ikut konvoi 3 hari, seronok juge join aktiviti macam ni...memula macam boring sebab politik kan....tapi lepas lepak ngan dioghang ni, saya rasa ok, bang....tau la hal sebenar,....yang depa kutuk2 tu, orang Melayu kite juge...orang UMNO tu orang Melayu, bang...


Tersentak aku dengan jawapan orang-orang muda macam ni...sekali tgk macam mereka diupah menjerit2 Hidup UMNO...tp , mereka bersemangat selepas dibawa program macam ni...Alhamdulillah...

Syabas pihak penganjur yang dapat melaksanakan program-program berbentuk ni...
PEMUDA UMNO digalakkan membuat banyak lagi program untuk anak muda...


HIDUP UMNO! 
TERINGAT DEN MASO MUDO2 DLU....
UMNO Pembela Agama, Bangsa dan Negara...
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team