Hutang Kerajaan Negeri Sembilan diLUNAS!

17 Mar 20121comments

Bukan aku nak mengampu MB, lagipun siapa aku nak mengampu beliau.Kalau aku orang yang berpangkat dalam kerajaan Negeri mungkin aku ada sebab nak mengampu beliau. Ini buat blog pon sebab aku rasa aku masih yakin dengan UMNO dan Barisan Nasional yang konsisten dalam memperjuangkan nasib rakyat dan agama.

Minggu ni aku rasa aku akan soroti satu persatu kejayaan demi kejayaan yang ditempa masyarakat yang duduk di Negeri Sembilan dek kerana pemilihan kepimpinan yang tepat dan betul ...... KENAPA?

Sebab 25 Mac 2012 ni genap lah MB Negeri Sembilan iaitu Dato' Seri Utama Haji Mohamad Hj Hasan menerajui pemerintahan Cemerlang Kerajaan Barisan Nasional Negeri Sembilan....


INI BUKAN RETORIK POLITIK...INI BETUL-BETUL.....

Pembangkang dilihat seringmelancarkan serangan berbentuk Retorik Politik. 
Menurut kamus dewan : 
RETORIK adalah kaedah dalam penulisan pemujukan, penyampaian ideologi, atau berbentuk propaganda, retorik adalah alat-alat dalam penulisan untuk mempengaruhi, sikap, dan pendirian orang ramai dan tidak semestinya betul....

Pada mulanya , dalam pos sebelum ini,  aku telah bercerita tentang kemelut Felda Sendayan yang berjaya diselesaikan oleh YAB Menteri Besar ini. Namun harus diingat, bukan itu sahaja kejayaan yang dimegah-megahkan...

Kenapa aku pilih topik Felda Sendayan tu...?? Sebab Ianya memberi impak sangat Negatif kepada Kerajaan Barisan Nasional pada tahun 2004 dan apabila diselesaikan, ianya menjadi BOM JANGKA kepada Barisan Nasional untuk diletopkan di MARKAS PAS,PKR dan DAPig......

Perkara yang aku nak HIGHLIGHT kan kali ini adalah mengenai kaitan macam mana Kerajaan Negeri menyelesaikan hutang Kerajaan Negeri berjumlah RM 250 juta daripada Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) yang sering dipertikai oleh YB-YB (Yang Beruk) PEMBANGKANG di sidang DUN.....lihat laporan ini...

Keupayaan Kerajaan Negeri melunaskan hutang pihak Pembendaharaan memalui Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) ketika menyelesaikan kemelut penduduk Felda Sendayan pada 2005 amat membanggakan dan dipuji pihak berkenaan.

Apa tidaknya kesungguhan itu telah membuktikan Kerajaan Negeri di bawah kepimpinan Menteri Besar, Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan sentiasa memikirkan kaedah dan cara yang terbaik untuk bebas daripada berterusan menanggung hutang.

Pada masa sama, Kerajaan Negeri juga begitu peka memikirkan kesejahteraan rakyat biarpun perlu melakukan tindakan drastik yang akhirnya melegakan banyak pihak khususnya RAKYAT.

Kerajaan Negeri dapat membayar hutang yang diambil melalui KWAP berjumlah RM 250 JUTA hasil daripada perjanjian jual beli tanah antara pihak syarikat yang ditubuhkan KEMENTERIAN KEWANGAN , 1 Malaysia Development Bhd (1MDB) dengan Menteri Besar Incorporated (MBI), anak syarikat Kerajaan Negeri.

"Kita pinjam RM 250 juta dan sehingga kini telah membayar faedah untuk tempoh 5 tahun sebanyak RM 60 juta. Kerajaan Negeri juga telah membuat pembayaran melalui BANK DRAF kepada KWAP sebanyak RM 262 juta termasuk kadar faedah untuk tempoh 6 bulan" kata Menteri Besar tersebut.

Kalau Bagi KATERAN MARMAN (CALON PAS JELEBU) untuk selesaikan masalah ini, mau terkencit dia ni..hehehe...

Kalau bagi ANTHONY LOKEK (DAP RASAH), habis la tanah orang Melayu akan dijual! 


Kalau bagi PKR, sama la macam Selangor, JUAL TANAH...dapat duit cash...lepas tu dakwa bahawa duit Kerajaan Negeri Meningkat MENDADAK selepas Pakatan Pembangkang memerintah...


Hey, dey, tak malu kah?? Jual Tanah Syarikat Kerajaan Negeri ...lepas tu ckap duit tu semua disebabkan dapat UNTUNG pelaburan!!! APA NI??




Khalid semakin tertekan dengan tekanan DAP di Selangor

gua tak masok campor lo..yang penting gua mau pi MEDAN , mau enjoy...gua ada kekasih lor...

Share this article :

+ comments + 1 comments

24 October 2019 at 07:03

I did a little tour of your blog, it looks super interesting. I will settle there quietly. I congratulate you it's good to have made this blog
thank you very much

Voyance gratuite

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team