PKR: Kisah Kontraktor dan Tuan Rumah...

13 Mar 20120 comments

Poning kepala den bila tengok kisah kontraktor rumah sekarang....

Apa pandangan anda apabila Rumah yang diidam oleh Tuan Rumah, tidak dibina dengan betol oleh KONTRAKTOR???

SIAPA yang harus dipersalahkan??

gAyo bangang Rafizi Ramli yang marahkan Tuan Rumah
Tuan Rumah ke....Kontraktor???
Mestilah kita akan persalahkan Kontraktor!!! Kesian Tuan Rumah , dah la duit habis....RUMAH yang diimpikan TIDAK TERCAPAI....

Begitulah dengan kes NFC yang dicanangkan oleh RAFIZI RAMLI! dia bukan sahaja marahkan KONTRAKTOR,...malah dengan Tuan Rumah sEKALI dia BALUN!!!

Kontraktor patut dipertanggungjawabkan di atas kegagalan (jika gagal membayor jumlah pinjaman) menepati segala tuntutan Tuan Rumah iaitu pihak KERAJAAN. Pihak Kerajaan adalah Tuan Rumah..Maka bodohlah Kerajaan untuk memalukan diri sendiri dengan kegagalan projek rumah impian mereka. Mengapa Tuan Rumah dihentak oleh RAFIZI RAMLI dan PKR dengan begiitu teruk...???!! Rafizi Ramli saja ja cari populariti! dan PKR tak ada isu lain!!

Untuk Kes NFC :

1. Sememangnya memang sukar untuk menjalankan Penternakan Jenis FEEDLOT...tambahan pula Penternak-penternak LEMBU Malaysia bersaing dengan LEMBU KOTAK dari India yang diimport oleh SAUDAGAR-SAUDAGAR KAYA yang bukan dari BANGSA KITA..
(Adakah anda tidak percaya bahawa keberangkalian tinggi NFC menerima sabotaj daripada PENGIMPORT2 LEMBU INDIA ini yang takut KERAJAAN/ SAUDAGAR MELAYU untuk ambil alih perniagaan Import LEMBU MEREKA? dalam masa setahun, keuntungan mereka BILLION RINGGIT....RM..RM..RM~!

2. Malaysia masih belum diLEPASKAN dengan status penyakit KUKU dan MULUT bagi daging penternakan, dan kita tidak boleh mengeksport LEMBU/Kambing/daging ke LUAR NEGARA..maka NFC tak ada tempat untuk pasarkan LEMBU-LEMBU mereka! Pasaran tempatan pula dikuasai LEMBU KOTAK. Lembu NFC adalah LEMBU dari baka Berkualiti TINGGI! Maka tak boleh jual harga murah pada peringkat awal!
Kalau depa berniaga tak apa...kalau orang melayu mula berniaga, depa kecam! 


3. Maka adalah tidak logik untuk NFC simpan beribu-ribu ekor LEMBU yang berat mereka untuk satu ekor berjumlah 2-5 TAN...! Lembu-lembu ni berKOS tinggi, dengan makanan mereka bertan-tan satu hari..Adalah tidak bijak untuk NFC simpan LOMBU , tanpa ada pasaran...so,...fikir-fikirkanlah kalau kita jadi NFC? or kalau si RAFIZI jadi NFC..kalau RAFIZI, AKU ingat dia dah dok kat MELBOURNE dah guna duit tu dan ENJOY!

4.Adalah sangat diyakini , skandal NFC ni diCUCUK oleh 'THE GRAND DESIGN' untuk pastikan MELAYU tidak berupaya menguasai pasaran daging LEMBU yang sememangnya LUMAYAN/LEMAYAN..haha.. SEBAB untuk pengetahuan anda...LEMBU-LEMBU KOTAK yang kita pi beli kat market tu...adalah LEMBU-LEMBU YANG DAH NAK MATI kat INDIA...depa buat perniagaan YANG SANGAT MENGUNTUNGKAN...


-kebabooomm!  untuk pengetahuan RAFIZI!!
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team