TERKINI!! DR HINGUSAN DIBANTAI KOMUNITI POLIS!!

6 Mar 20143comments


KENYATAAN MEDIA : MENJAWAB DAKWAAN MENGHINA POLIS
Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam bin Raja Mohd yang telah terkorban ketika menjalankan tugas demi menjaga keselamatan rakyat. Saya sekeluarga memanjatkan doa kepada Allah SWT semoga Allahyarham ditempatkan bersama mereka yang soleh dan semoga Allahyarham mendapat ganjaran syahid. Keberanian Allahyarham dan mereka yang lain yang sanggup mengorbankan diri demi keselamatan rakyat wajib menjadi contoh kepada para para petugas keselamatan di seluruh negara.


Ulasan Komuniti Polis : Saya rasa kamu Doktor yang belajar tak habis silibus. Kamu tahu bukan Konvensyen Geneva tentang seorang Doktor harus bercakap benar tentang niat dan perbuatannya. Mungkin kamu lulus degree kamu nyawa-nyawa ikan sebab itu kamu berhenti dan masuk politik kotor kamu.

Kamu ingat kamu boleh tipu semua orang dalam semua masa. Kamu tweet penjenayah bunuh polis tidak menghairankan sudah tentulah kerana berlaku kes pembunuhan seorang pegawai polis oleh penjenayah di Klang. Selepas semua orang marah barulah kamu membuat kenyataan media. 

Maknanya, semasa awak menjadi Doktor Medical, ketika kamu ditelefon pukul 3 pagi kerana patient sedang sakit kuat, sudah jelas kamu biarkan deringan tak mengangkat dan kamu terus tidor dan kamulah penjenayah membiarkan patient itu mati. Itulah perumpamaan sikap dan biodata bodoh kamu.

Saya difahamkan bahawa tweet saya semalam  telah disalah erti sebagai tidak menghormati pengorbanan pihak polis dan juga keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam. Saya merasa sedih kerana tweet tersebut telah dipintal secara jahat oleh pihak UMNO-Barisan Nasional untuk memperlihatkan saya sebagai musuh kepada pihak Polis dan sekaligus sebagai seorang yang tidak menghormati sensitiviti keluarga mangsa.




Ulasan Komuniti Polis : Sudah terang lahi bersuloh kamu memang menghina polis. Kamu kata bila polis yang sepatutnya menegakkan undang-undang membunuh tahanan... kamu menghina polis lah tu. Kamu gagal Bahasa Melayu ker semasa SPM? Kamu ingat seua pembaca bodoh ker? Kamu tak malukah dengan Huan Cheng Guan seorang Cina bekas Tentera yang mempunyai kesedaran patriotik lebih besar dari kamu. 

Kalau besok bini kamu dirogol, anak-anak kamu diliwat, emak bapak kamu dicampak di dalam terowong, kamu pergi upah bodyguard pergilah upah penyiasat persendirian. Bayangkan anak bini keluarga kamu mati kena bunuh samseng-samseng di Pulau Pinang, kemudian orang berkata alah biasalah orang kena bunuh dekat Penang, nak hairan apa, kata sana kan lubok jenayah. 

Biarlah dia sorang bedah mayat kuarga dia, dia kan Doktor. kalau Doktor Kerajaan yang bedah dan buat Press Conference nanti melanggar pula Konvensyen geneva. Manalah tahu tercakap besarnya anu bininya. Kamu marah ker baca Afif Bodoh, kami memang sengaja kasi marah kau. Kau ingat kau saja tahu marahkah?

Sebagai seorang ADUN Seberang Jaya dan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah tanggungjawab saya untuk bekerjasama dengan pihak Polis demi kesejahteraan para penduduk Seberang Jaya dan Pulau Pinang. Saya tidak akan sesekali memperlekeh peranan pihak Polis dan pihak berkuasa lainnya yang sentiasa bekerjasama dengan saya demi keselamatan penduduk Seberang Jaya dan Pulau Pinang.

Ulasan Komuniti Polis : Sekarang kamu nak berlagak hero yer. Menyalahkan BN lah menyalahkan UMNO lah, sedangkan kamu yang mulakan, kamu yang tweet. Kalau kamu tweet medical term ker kardiovaskular panis diagnostik ker dan sebagainya bolehlah kami buat bodoh tak faham. Kalau benar kamu tak memperlekeh polis, saya cabar kamu Memohon Maaf kepada seluruh anggota polis yang sakit hati dan berdukacita dengan mulut celupar kamu.

Kamu nak kena Tampar macam Teresa Kock ker?

Silap-silap Degree Doktor kamu pun hanya di bawah cgpa 2.00 sebab itulah tak layak sambung Master dan PhD or Consultant. Jangan-jangan Degree kamu pun lulus belah kasihan saja kerana kamu Melayu. Tak sedar diri!

Tuduhan ini merupakan permainan politik jijik yang sebenarnya cuba menjadi keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam bin Raja Mohd sebagai alat politik untuk menyerang saya. Tweet saya sebenarnya dengan jelas tidak merujuk kepada sesiapa apatah lagi kepada mangsa yang sudah terkorban bertungkus lumus mempertahankan negara.



Ulasan Komuniti Polis : Kalau kamu kata tak tujukan kepada Allahyarham Korporal Raja Aizam so kamu tujukan kepada siapa? Kalau pun bukan kepada Allahyarham tentulah kepada kami anggota polis. Cibai lu Doktor keparat! Sekarang kamu jawab, kamu tuuu kepada siapa Tweet itu? Kepada Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng atau kepada siapa? Jawablah kalau kamu ada maruah?

Manakala itu saya tidak akan berganjak dari prinsip saya bahawa Kementerian Dalam Negeri serta pihak berkuasa yang lainnya mesti memberi perhatian yang sewajarnya kepada kes-kes kematian dalam tahanan. Merujuk kepada laporan SUARAM kematian dalam tahanan dari tahun 2003 sehingga 2008 berjumlah 1531 orang. Sementara itu, sehingga 18 Julai 2013, kes kematian dalam tahanan berjumlah 13 orang. Saya tegas berpendirian semua ini harus dihentikan. Suatu penyelesaian tegas harus dilaksanakan sejajar dengan jaminan yang diperuntukkan oleh Perkara 5 Perlembagaan Persekutuan dan Deklarasi Hak Asasi Sejagat. Saya dengan rendah hati memohon seluruh rakyat Malaysia untuk menjunjung semangat Karamah Insaniah, melewati batas kaum dan agama selari dengan Quran, Surah An-Nisaa ayat 58:

"Dan apabila kamu ingin menghukum di kalangan manusia, hukumlah dengan seadil-adilnya."


Ulasan Komuniti Polis : Pandai ko bela diri ko bawa ayat Al-Quran yer..so masa ko tweet tu kamu tak fikir tentang ayat Al-Quran dan Hadis Nabi tentang menyindir dan menghina kami anggota polis yer. 

Sekarang kamu buka baju kamu, lihat barang kamu panjang mana. Jika barang kamu tak hidup kasi makan hanjing saja lagi bagus. Kamu marah, memang kami sengaja kasi marah kau. Masa kau tweet kau tak fikir ada anggota polis akan marah?

Kau datang Sabah mari kalau berani !!! Kau jangan cabar Polis Sabah!!! Silap orang kau Doktor Keparat!

Dr Afif Bahardin
Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang
ADUN Seberang Jaya.

Credit to : mymassa.blogspot.com
Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
6 March 2014 at 09:55

Afif Bahardin memang ternyata seorang lagi binatang jelmaan manusia yang merupakan dajjal akhir zaman seperti si anwar. Kita doakan semuga isteri serta anak2 dia kalau perempuan supaya menjadi mangsa rogol samseng dan yang lelaki jadi mangsa liwat atau dibunuh kejam. Aminnn....

Anonymous
7 March 2014 at 07:41

ape doa mcm tu?? Sepatutnya doa dia diberi kesedaran oleh ALLAH SWT.

17 May 2017 at 03:33

Thanks to your site I have just learned several things. Continue!

voyance gratuite

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team