PDRM LONGGAR SYARAT KEMASUKAN KONSTABEL, TURUN GRED MARKAH BAHASA MELAYU!

1 Mar 20143comments

1. PDRM hari ini mengumumkan akan melonggarkan syarat kemasukan anggota Konstabel dengan menurunkan syarat kelulusan Bahasa Melayu bagi menambahkan bilangan anggota konstabel lain-lain kaum terutamanya Kaum Cina. 

2. Sebelum ini banyak komen - komen daripada ahli politik kaum Cina yang menyatakan Kerajaan patut beri ruang lebih kepada kaumnya untuk memasuki perkhidmatan unit beruniform.

3. Ternyata, sebelum ini kemasukan unit beruniform seperti PDRM dan ATM adalah TERBUKA tidak mengira kaum. Apa yang menjadi masalah adalah, kebanyakan kaum Cina kurang berminat untuk berkhidmat di dalam perkhidmatan ini kerana faktor gaji dan faktor kelayakan akademik terutamanya Bahasa Melayu. 

4. Kelonggaran syarat Kelulusan Bahasa Melayu membuktikan Kerajaan komited untuk melihat unit-unit keselamatan disertai oleh pelbagai kaum. 

5. Lepas ini jika kaum mereka kurang juga, itu masalah KAUM mereka sendiri yang MEMANG tidak suka dengan pekerjaan-pekerjaan yang disifatkan mereka berGAJI rendah!! 

// MHS SAlute dengan anggota keselamatan yang sedia berkhidmat dimana jua pada bila-bila masa !! 

Share this article :

+ comments + 3 comments

5 January 2018 at 01:53

Saya juga boleh mengatakan bahawa saya kadang-kadang belajar banyak perkara di sesetengah blog.
avenir amoureux gratuit

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team