SERIUS! KENAPA BERAT TAK TURUN WALAUPUN BERDIET!

17 Jan 20132comments

Gambar hiasan: "GEMOK GEDEMPOL , TENDANG MASUK GOLLL!"  ..Ejekan yang sering menghantui mereka yang ingin berDiet..  
MHS memang memandang serius hal diet untuk kuruskan badan ni. Malah, ianya lebih serius daripada hal politik songsang pembangkang yang membuatkan rakyat muak dan bosan. :-) 

Hari ini, MHS nak berkongsi antara faktor-faktor SERIUS Kenapa Berat Tak Turun Walaupun BerDIET serius?

1. FAKTOR AIR: 

Air membantu untuk meningkatkan metabolisma tanpa sebarang nutrisi: Maksudnya air adalah kosong nutrisi, tiada karbohidrat! Maka, rugilah kalau kita minum air kurang. Belum lagi kira utk buah pinggang sebab tu jangan sesekali kurang ambil air 4-5 gelas sebelum makan! 

2. KARBOHIDRAT TERSEMBUNYI:

Karbohidrat biasanya datang daripada sos dan kicap yang kita tak perasan ada karbohidrat yang tinggi! Sila check kandungan karbohidrat pada label sos dan kicap. Ia cukup akan membuatkan anda terperanjat dan semakin GEMUK! 

3. TIDAK CUKUP MAKAN:

Tidak cukup makan akan membuatkan kita sentiasa lapar. Maka kita akan makan lagi, dan makan lagi, dan makan lagi sehingga GEMUK! Makan lah dengan cukup dan ala kadar serta lakukan exercise! 

Itu sahaja nasihat Kami dari Krew MHS kepada anda!  Selamat berjuang dengan azam "TURUNKAN BERAT BADAN"! 


Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
18 January 2013 at 06:25

rosmah den tengok dah sampai tahap gomok gedempol eh. yg poleknyo pakai botox ghambut macam singo pendek kontot gomok pulak. tak lawa sikit pun la. tak tutup aurat lak tu. apo nak jadi tah lah. najib lansung tak togo bini eh. tak malu muko tobal lah. kih kih.

Anonymous
18 January 2013 at 15:36

ekau yang kutuk orang ni lagi berdosa wahai anon 625

Post a comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team