KETAHUI IMPAK PEMIKIRAN POSITIF! TAHUKAH ANDA?

23 Dec 20132comments


1. Tahukah anda pemikiran secara positif dan rasional  merupakan persepsi dan pemikiran seseorang individu yang menilai dan melihat kehidupan mereka dari sudut yang mempunyai asas dan fakta yang kukuh dan logik serta boleh diterima oleh akal yang waras dan sihat? 

2. Tahukah anda jika kita sentiasa memikirkan perkara negatif, otak kita akan menerima perkara negatif itu sebagai satu perkara yang boleh diterima? 

3. Tahukah anda fikiran positif menghadirkan kebahagiaan, sukacita, kesihatan, serta kejayaan dalam setiap situasi dan tindakan anda? 

4. Tahukah anda berfikiran positif dalam berdoa adalah salah satu cara doa itu cepat dimakbulkan Allah Taala? 


Ayat Quran mengenai pemikiran Positif : 




Surah al hujarat ayat 12 :

Artinya : Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan prasangka (kecurigaan), Karena sesungguhnya prasangka itu dosa. dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah menggunjingkan satu sama lain. Adakah seorang diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.
Share this article :

+ comments + 2 comments

Muslim
23 December 2013 at 17:41

Petua hati dan jiwa tenang.
1.Sentiasa bersyukur dan qanaah atas apa sahaja yg diterima.
2.Sentiasa bersangka baik.
3.Maafkan semua org jauhi sifat berdendam.

Muslim
23 December 2013 at 17:44

Antara sifat dan kelebihan org bertaqwa,
Tiada rasa takut dan tidak bersedih hati, di dunia, apatah lg di Akhirat.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team