TERKINI! C.I.A DALANG SERANGAN DI SABAH??! #prayforsabah #lahaddatu

12 Mar 201311comments

Operasi Sulit Serang Sabah Terbongkar..?

MHS mendapat emel yang sangat menarik daripada pembaca pada pagi ini. Pada mulanya MHS hanya abaikan dan anggap ianya sebagai sebuah 'cerita' yang menarik. Namun , semasa 2 orang rakan MHS berada di dalam bilik MHS, MHS pun menunjukkan kepada 2 orang rakan MHS mengenai perkara ini. 

To cut the craps... 

MHS dan rakan pun melakukan basic searching on several elements dalam penulisan artikel ini terutamanya pada nama berikut:

1Tubbataha Reef Marine Ranger 
2. USS Guardian , Philiphine
3. WWF-Filipina, Jose Ma.Lorenzo Tan 
4. Abraham Mitra 

MHS pun bacalah all the supporting documents yang membolehkan artikel ini dianggap credible...  tetapi , semuanya seperti ada kaitan antara satu sama lain... Anda bacalah sendiri...berpeluh juga MHS , dan persoalan ini timbul, 

"THIS WAR IS NOT A SIMPLE WAR... "
"This is a WAR!"  (Bukan sandiwara!)

dan membenarkan dakwaan-dakwaan sebelum ini bahawa : 

Kemungkinan ia didalangi perkara yang lebih besar daripada Malaysia, Filipina dan Kesultanan Sulu. Kesultanan Sulu hanya alat dan perkakas sahaja . Namun, siapakah yang menjemput mereka???!

NAMUN  MHS katakan bahawa MHS sendiri tidak dapat membenarkan artikel ini betul atau palsu, namun memang ada kaitannya... ANDA mungkin boleh membaca untuk menambah ilmu pengetahuan! 


PERSOALAN 1 (Pemilikan senjata pemberontak)

“Kemampuan memiliki senjata untuk penembak tepat adalah antara yang paling memeranjatkan. Ini kerana rifle penembak tepat yang paling murah pun dikatakan berharga RM60,000 satu unit.

“Malah ada yang mencecah harga RM200,000 ke RM300,000 dan sehingga lebih RM1 juta (jarak tembakan melebihi 5 kilometer),” lapor laman itu lagi.


PERSOALAN 2 (SILA RUJUK PETIKAN AKHBAR INQUIRER 18 januari 2013 - ia mula diperdebatkan di Filipina kira-kira 3 minggu sebelum berlakunya serangan)

Satu lagi insiden yang perlu diberi perhatian adalah kehadiran kapal USS Guardian di Laut Sulu. Agak memeranjatkan apabila kapal USS Guardian dikatakan terkandas di kawasan terumbu karang Tubbuhata.



Keratan Akhbar 18 Januari 2013 -Philipine Daily Inquirer 


Menjadi tanda tanya kenapa kejadian tersebut terjadi pada 17 Januari iaitu 24 hari sebelum pendaratan penceroboh ke atas Sabah pada 11 Februari 2013.

Yang pasti kapal perang tersebut sengaja belayar keluar dari laluan asalnya dan agak pelik kenapa kapal secanggih itu boleh tersasar dan gagal mengenal pasti kawasan terumbu karang di kawasan Tubbataha Reef.

Pihak Tubbataha Reef Marine Ranger telah beberapa kali memberi amaran kepada komander USS Guardian supaya jangan menghampiri kawasan terumbu karang tersebut. Tetapi bagaikan dirancang USS Guardian tetap meneruskan perjalanannya dan enggan berhenti.

Timbalan Pengerusi WWF-Filipina, Jose Ma.Lorenzo Tan (Anda boleh search nama ini di Google -anda akan dapat lihat rangkaian berita yang menghairankan tentang kapal ini, peraiaran Sulu dan US Rangers) berasa hairan dan tidak percaya kenapa USS Guardian dengan sengaja menghampiri kawasan terumbu karang tersebut.

Berdasarkan risikan Filipina, kapal perang tersebut telah melakukan satu operasi rahsia dan kehadiran mereka langsung tidak dimaklumkan kepada pihak berkuasa Filipina

“The question is: Who did they inform? The governor of Palawan (Abraham Mitra) did not know. The Tubbataha Protected Area Management Board did not know. The Western Command (of the Armed Forces of the Philippines) did not know,”
USS Guardian mendakwa kapal mereka tersangkut di kawasan terumbu tersebut, ketika itu apabila pengawal marin Filipina cuba menghampiri kapal tersebut mereka diberi amaran dan USS Guardian bersedia untuk menembak pihak marin Filipina.

“There were eight rangers on speed boats. And they could not even approach. The ship was on general quarters (alarm),”

PERSOALAN 3 - Kapal Perang dimusnahkan dalam keadaan aman dan bukan di Medan perang

US Military Base, Okinawa Japan

Menjadi tanda tanya kapal perang tersebut telah dimusnahkan dan segala peralatannya diangkut secara tergesa-gesa. Dalam sejarah Amerika inilah kali pertama kapal perang mereka dimusnahkan dalam keadaan aman bukan di medan perang.

Berdasarkan maklumat risikan dari Filipina, terdapat banyak kegiatan dilakukan dengan alasan mengadakan operasi menyelamat dan memunggah barang-barang.

Tetapi aktiviti mereka dibuat secara rahsia. Yang menghairankan pihak keselamatan Filipina kenapa anak kapal USS Guardian tidak dihantar ke Filipina kerana lokasinya paling hampir sebaliknya anak-anak kapal USS Guardian terus dihantar ke Jepun.(Seperti gambar di atas, di Okinawa Jepun adanya pengkalan tentera Amerika Syarikat! )


PERSOALAN 4 - Serangan Kiram berlaku selepas kejadian meminda anak kapal selesai.. .

Selepas kejadian memindahkan anak kapal selesai, Sultan Bantilan Muhammad Muizzudin II pemimpin dari gerakan Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI) yang menentang serangan ke atas Sabah mendedahkan ada pihak yang lebih besar di belakang Jamalul Kiram III.

Menurutnya terdapat kehadiran sekumpulan lelaki berkulit putih di dalam kumpulan bersenjata Kiram sebelum mereka menyusup masuk ke Sabah.


but why SABAH??! Lagu Yang didendangkan oleh Seorang Ahli Politik di Malaysia di bawah terus bermain di dada MHS.... (Pihak Imigresen mungkin boleh semak berapa kali ahli politik ini berulang alik Malaysia- US dalam tempoh 2 tahun ini) 

"Tanya Sama Najib,Apa sebab goyang, Nanti Jawab Najib, Sabah nak Hilang.... " 

Sekali lagi MHS katakan bahawa MHS sendiri tidak dapat membenarkan artikel ini betul atau palsu, namun memang ada kaitannya... 
Share this article :

+ comments + 11 comments

Anonymous
12 March 2013 at 04:27

memang kita tidak tahu kebenaran cerita ni.. tapi sungguh mengecewakan jika ada rakyat apatah lagi peminpin yang jadi petualang bangsa...

Anonymous
12 March 2013 at 04:33

Allahuakbar... !!

Anonymous
12 March 2013 at 05:08

betul ke

Anonymous
12 March 2013 at 05:08

UMNO DIAM JE..KEJA UMNO NI

Anonymous
12 March 2013 at 06:09

PROGREAM LIMA HARUS DIHENTIKAN..DISITU BERMULANYA

Anonymous
12 March 2013 at 06:50

Hati anon 5.08 & 6.09 dh buta sbb dia nk keturunan Anak haram sbb xleh terima kebenaran. dia terpaksa sokong ANUwar jubur jd pm sbb bler Babi tu jd pm, status anak haram anon terbabit akan anuwar ubH jd anak halal. mak n ayah anon tu main cipap n kote ms ceramah PR. silap ayah anon pancut dalam, dpt la anak buta hati mcm anon tu

12 March 2013 at 08:01

Nak komen biar beradap sikit. Kita orang melayu.cakap berlapit sikit.

Anonymous
12 March 2013 at 15:54

Kalu pembangkang tabur fitnah, nk beradab lg ke? tah2 ko ni anon Yg disebut kn mddesa? kalu x thntelinga kene maki, jgn buat hal kat sini. mddesa ni mmg pembangkang ni.sj wat kaco kt sini. pembangkang dh takut skrg, tembelang anuwar hMpir terdedah dlm kes lahad datu ni

Anonymous
12 March 2013 at 20:08

wamakaruu wamakarallah wallahukhairummakiriin. They had a plan and Allah had a plan and surely Allah is the best of the planners. Musuh2 Allah akan musnah jugak akhirnya. Jangan kita jadi tali barut mereka. Penceroboh2 Sulu tu mengaku orang Islam tapi cara2 mereka lebih hina dari orang Yahudi. Tengok saja bagaimana wira2 kita di siksa sebelum syahid. Dalang dalaman yang sifatnya macam babi menyondol saja sana sini utk dapat kuasa akan diam di neraka. kalau dah terbukti orangnya aku sendiri sanggup pancung kepala dia. Allahuakbar

Anonymous
4 May 2013 at 00:06

ANDA SENDIRI TAHU SIAPA PUNYA ANGKARA NI KALAU BKN ANWAR YG SUKA MINTA BANTUAN DIPLOMAT LUAR UTK HURU HARA KAN MALAYSIA....ANWAR JUGA MENYOKONG ISRAEL....

Anonymous
18 July 2013 at 12:19

Ini cm pdpt sy, mgkin kapal uss guardian itu sngaja dkaramkan dsebabkan adanya senjata2 utk pganas sulu..kan org sulu pndai myelam,sapa tau senjata 2 sngaja dkaramkan utk pihak sulu?mari kt fkr2kan

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team