GEMPAR!!! CHEGUBARD PKR KOMPEM DITENDANG DARI PAKATAN PEMBANGKANG NS TETAPI AKAN PEROLEH JAWATAN TIMBALAN KETUA MENTERI PENANG!!

10 Apr 20131comments

"Nyah ko dari NS! " -Kamarul Bahrin (PKR NS) 




Pakatan Pembangkang Negeri Sembilan bakal kehilangan seorang kawan baik mereka yang dibuang negeri ke Pulau Pinang pada PRU13 , Badrul Hisham Shahrin atau yang lebih dikenali sebagai @CheguBard telah dipastikan  sebagai calon PKR bagi kerusi DUN Sungai Aceh dalam pilihan raya umum akan datang , beliau juga merupakan pengerusi NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM).
 
Pada PRU11, Chegubard kalah melawan Menteri Besar N.Sembilan DSU Mohammad Hasan dikerusi DUN Rantau dan pada PRU12 pula kalah melawan @Khairykj dikerusi Parlimen Rembau.
 
Menurut sumber dalaman PKR N.Sembilan , Chegubard dibuang negeri kerana tidak sehaluan dengan Pengerusi PKR Negeri Sembilan , Dato' Kamarul Baharin yang melihat Chegubard sebagai 'non-winnable candidate' yang turut kalah pada pemilihan Ketua AMK PKR melawan Shamsul pendek.  
 
Chegubard mohon nyawa bertanding di tempat lain
Namun hubungan sebagai anak buah kepada @AnwarIbrahim , memungkinkan @Chegubard untuk terus bertanding untuk kali ke-3, dan menurut sumber yang sama @Chegubard kini mengejar jawatan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang. Jika berita ini adalah benar, maka Pulau Pinang akan menjadi negeri pertama yang ditadbir oleh pemimpin bukan anak tempatan. Kami serahkan kepada pengundi Pulau Pinang untuk membuat pilihan. -SUMBER
 

 

Share this article :

+ comments + 1 comments

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team