WAGHIH N9 WAJIB BACO!!!! PERANGAI SEBONAR ANTHONY LOKE DAP RASAH BIADAP ,BONGAK ORANG MELAYU!!SIAL ANJING!!

3 Apr 20130 comments


Tunku Abdul Aziz Besar sungguh hajat Loke Siew  Fook untuk menawan Negeri Sembilan sehingga sanggup menarik pihak Istana untuk menjadi calon pada PRU13 ini dan sangggup menawarkan jawatan MB kepada pihak Istana untuk mencapai realisasi parti. 

Singapura juga pernah mengula gulakan orang Melayu dengan memberikan jawatan Presiden  yang pertama kepada Yusof bin Ishak . 

 KEMUDIAN JAWATAN INI TIDAK LAGI di isi oleh  orang MELAYU. Loke sanggup lakukan apa saja termasuk memujuk pihak istana sedangkan kita tahu DAP adalah sebuah parti yang tidak sukakan akan institusi beraja dan mereka lah yang paling hebat mengkritik dan mempertikaikan hak raja.

Agak menghairankan Loke  boleh lakukan hanya kerana mahu mendapatkan kuasa di Negeri Sembilan. Loke tahu akan kelemahan orang Melayu sememangnya taat kepada Raja . 

Mujur pihak istana menolak dan hasrat loke terkubur. jika tidak pasti akan menjadi perpecahan besar orang Melayu di Negeri Sembilan.

 Sila baca apa kata bekas Naib Pengerusi DAP Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mendakwa Pengerusi DAP negeri, Loke Siew Fook pernah meminta beliau memujuk anakanda Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Muhriz Tuanku Munawir untuk menjadi calon parti itu dan bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). 

Tunku Abdul Aziz berkata, Loke meminta beliau mengadakan satu majlis dan menjemput Tunku Zain Al-'Abidin ke majlis itu untuk menyatakan hasrat tersebut kepada baginda.

"Kerana DAP telah melihat Tunku ini seorang yang amat pintar, petah bercakap, jadi dia nak sasarlah Tunku dan suruh saya sebagai 'Tunku yang tua' barangkali boleh saya pujuk 'Tunku yang muda' ini. "Kononnya untuk bagi Tunku jadi Menteri Besar Negeri Sembilan.

 Tunku Abdul Aziz berkata beliau bagaimanapun telah menyampaikan hasrat DAP itu kepada Tunku Zain Al-'Abidin namun ditolak baginda. 

Tunku Abdul Aziz berkata Loke, yang juga Anggota Parlimen Rasah, tidak berhenti setakat itu sahaja, sebaliknya terus meminta beliau memujuk Tunku Zain. Al-'Abidin untuk bertanding mewakili DAP, dan kali ini di kerusi Parlimen serta berjanji akan menawarkan jawatan menteri Kabinet kepada baginda jika pembangkang menguasai Putrajaya.

 Bagaimanapun, Tunku Abdul Aziz berkata, beliau tidak menyampaikan hasrat Loke itu kepada Tunku Zain Al-Abidin kerana berpendapat ia sesuatu yang tidak masuk akal.

 Katanya, perkara ini jelas menunjukkan DAP adalah parti yang sanggup melakukan apa sahaja bagi menguasai Putrajaya sehingga ke tahap 'memancing' anakanda pemerintah utama Negeri Sembilan untuk bertanding dalam pilihan raya mewakili parti itu. 

Dalam pada itu, Tunku Abdul Aziz menyifatkan tindakan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mahu kalimah ALLAH digunakan dalam Bible sebagai tidak sensitif dan Ketua Menteri Pulau Pinang itu adalah 'batu api'. 


Menurutnya, agama dan politik tidak boleh dicampuradukkan kerana akan mengakibatkan bahaya yang besar, terutama dalam perpaduan masyarakat berbilang kaum dan agama di Malaysia.
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team