SELEPAS VIDEO MESY NIK NAZMI NAK ROBOH JAMBATAN TERDEDAH, KINI RANCANGAN SKIM CEPAT KAYA RAFIZI PULA TERBONGKAR.!! #GE13 #PRU13

8 Apr 20133comments

MHS masih ingat, Anwar selalu kata. Jangan politikkan isu peribadi , tetapi lihatlah gerak kerja dan idea. Tu dia!!! Kini Idea dan Gerak Kerja SEBENAR pembangkang didedah!! Allahuakbar! Kalau moral dah rosak, maka rosaklah keseluruhan gerak kerja.

Ingat tak ustaz-ustaz selalu kata?
"KALAU HATI SUDAH HITAM DAN ROSAK, AKAL PUN JADI TAK SIHAT!!" 

Kalau akal dan hati dah rosak dan busuk, mahukah kita jadikan mereka pemimpin kita??! Allahuakbar! 



Dalam bahagian ketiga ini, saya akan menghuraikan Perancangan Ekonomi Rafizi Ramli yang dipungut terus dari minda Anwar Ibrahim. Memang benar, Rafizi hanya "pembesar suara" Anwar Ibrahim yang terpengaruh dengan teori-teori "cepat-kaya" seperti meminjam IMF, melelong aset-aset hartanah PKNS, menubuhkan syarikat-syarikat "mee segera" seperti Kumpulan Darul Ehsan yang di dalamnya adalah "buaya-buaya" kelaparan.

Anwar bukan membaca sangat teori-teori ekonomi Islam seperti halalan tayyibah, barkah, sadakatun jariah, dan sebagainya. Anwar berkawan dengan pensyarah-pensyarah Yahudi seperti Allan Bloom, membaca ekonomi Adam Smith, Milton Friedman Greyscale, Alan Greenspan, George Soros, Steven Cohen, Micheal Dell dan Mark Zuckerberg. 

Anwar menjadi pensyarah pelawat di University Washington dan Anwar membawa elemen ekonomi yahudi dalam Malaysia. Sebab itulah tidak menghairankan Nurul Izzah yang sambung belajar di situ turut menyokong Pluralisma agama.

Berbalik kepada Rafizi, jika Pakatan pembangkang berjaya dalam PRU13 nanti, Rafizi sudah menyiapkan paperwork dia untuk merangka sebuah kompleks re-cycle besi buruk dan kereta-kereta lama untuk direkabentuk pula menjadi komponen-komponen kereta baru yang murah tetapi berkualiti rendah.

ORANG INDIA & ORANG CINA
Semua kilang-kilang kecil "besi buruk" milik orang-orang India akan mati dan lenyap sendiri kerana Rafizi turut merangka "lesen perniagaan besi buruk" yang memerlukan didaftarkan di bawah Akta Kenderaan Lusuh (Bawah 10 tahun) 2013 di bawah Kementerian Kewangan yang sudah disiapkannya untuk dibentangkan sebagai Rang Undang-Undang Baru di Parlimen kelak.

Maknanya, jika anda mempunyai kenderaan di bawah 10 tahun, ianya hendaklah diluputkan secara aoutomatik dan tidak dibenarkan digunakan di atas jalan lagi. Ianya digazetkan sebagai kereta buangan untuk di re-cycle di Kompleks Besi Buruk Rafizi yang bakal didirikan.

Implikasinya bukan setakat kepada orang-orang India yang majoriti mengusahakan bisnes besi buruk, tetapi agent-agent dan agensi Insuran turut mengalami penyusutan akibat dasar baru ekonomi Rafizi ini.

Untuk menutup skala kerugian ini, Rafizi turut mencadangkan Pelan Eksklusif dengan perbankan tempatan khususnya dengan bank-bank tempatan seperti Public Bank, Hong Leong Bank dan Al-Rajhi Bank untuk mengenakan pelan kecemasan kepada agensi insuran.

Teori Rafizi, ialah jika pembeli rumah insuran akan dinaikkan dalam pelan MRTA dan memberi pilihan wajib kepada rakyat dengan memberikan pula pelan MLA. Kedua-dua pelan nampak mulus, tetapi jumlah yang dikenakan bayar kepada rakyat sangat tidak munasabah.

Sebagai pakar ekonomi yang sudah hamnpir 20 tahun dalam dunia perbankan dalam negeri dan luar negeri, saya menyeru rakyat Malaysia menolak Rafizi, Anwar dan Pakatan pembangkang.

Saya boleh beri jaminan kepada anda, bahawa mereka menghisap darah anda "slow-slow" bila mereka memerintah. Sebab itu saya menulis hal ini. Terima kasih.

***Artikel sumbangan pakar ekonomi swasta. 
***Mymassa tidak bertanggungjawab kepada penama-penama yang disebutkan. Ianya adalah artikel sumbangan untuk mengelak rakyat Malaysia diperbodohkan oleh Rafizi dan Anwar. 

SUMBER
Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
8 April 2013 at 20:29

c&p
jika anda mempunyai kenderaan di bawah 10 tahun, ianya hendaklah diluputkan secara aoutomatik


kalau semua kereta bawah 10 tahun nak dilupuskan yg tinggal hanyalah kereta yg melebihi 10 tahun,bila PR memerintah rakyar mesti menggunakan kereta telah lanjut usia.

Anonymous
9 April 2013 at 01:07

rafizi tak pernah kena pecat tapi dia melatakkan jawatan sebab dia tegur petronas beri duit secara percuma kpd bn. lihat Asia week keluaran 136. oleh itu panglima perang pembohong. hal ini rafizi dah tahu...nanti kata rafizi kita akan saman panglima perang di mahkamah. jaga2 lah ko panglima perang siapkan duit rm 100 juta. lain kali kena berhati2 bila menulis tu jangan fitnah orang. tengok apa jadi pd papagomo dan tun faisal dan parpukari.

Anonymous
11 April 2013 at 17:25

fitnah betul. Rafizi Ramli ni masa di Petronas adalah salah satu shining star....mencatat sejarah sebagai pekerja termuda yg dilantik menjadi Senior Manager. Sangat susah nak jadi Senior Manager, even selalunya level Manager pun dah umur 35 tahun ke atas baru dapat jadi. Bila dia resign, ramai top2 management Petronas tried to make him stay. Pastu korang nak fitnah kata dia kena pecat, and sebab salahlaku pulak??!! Taubat la oi mintak maaf la kat dia ni. Now kat blog dia pun dah ada dah entry to dispute all these crap allegations. Kalau betul2 jujur, apa kata retract back your fraud allegations ni dan share his post from his blog regarding this particular issue?

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team