KHEMAH PENEMPATAN SEMENTARA DI GUA MUSANG SEDANG GIAT DIBINA!#prayForPantaiTimur #PrayForMalaysia #BantuanBanjir #banjir2014

13 Jan 20152comments

Khemah penempatan Sementara seliaan Majlis Keselamatan Negara (MKN) dilaporkan sedang giat di pasang di kawasan penempatan Gua Musang. Khemah-khemah besar ini dijangka siap sepenuhnya pada hari ini.

Mangsa banjir yang kehilangan rumah kediaman akibat banjir besar yang melanda Negeri Kelantan akan dibantu oleh Pihak Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri untuk pembinaan rumah baru untuk mereka. Buat sementara waktu, mereka akan ditempatkan di dalam khemah besar yang lengkap dengan pelbagai kemudahan termasuk para doktor dan petugas kesihatan di kawasan berkenaan.  
Tindakan ini wajar dipuji dan diharapkan semoga Allah SWT mempermudahkan segala usaha ke arah kebajikan rakyat yang mengalami trauma banjir besar ini. Tambahan pula, kebanyakan yang kehilangan rumah ini merupakan mereka yang mempunyai pendapatan isi rumah sifar iaitu menurut bancian awal beberapa NGO, 70% daripada mereka tidak mempunyai pendapatan yang tetap. 








Share this article :

+ comments + 2 comments

12 April 2018 at 06:34

Artikel yang sangat baik, seperti biasa. Ia mempunyai merit komen yang menarik.
voyance gratuite

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team