PROSPEK PELABURAN EMAS TAHUN 2015

5 Jan 20151comments




Tirai 2015 yang baru sahaja terbuka beberapa hari telah diiringi dengan doa dan harapan rakyat Malaysia dan dunia bahawa tahun ini diharapkan Allah SWT memberikan cahaya dan nikmat nya kepada seluruh rakyat Negara ini. 

Begitu juga kepada para penggemar komoditi Emas yang memperlihatkan harga emas yang tidak seghairah beberapa tahun sebelumnya. Para penganalisis menyatakan , harga emas sebegitu rupa telah berlaku selama 18 Bulan. 

Namun, melalui pembacaan MHS terhadap banyak jurnal-jurnal ekonomi dan prospek-prospek komoditi Emas bakal menunjukkan harga emas Dunia dalam trend yang lebih kurang sama pada tahun ini dan akan menyebabkan PEMBELIAN emas tahun 2015 lebih meriah. Harga emas turun, adalah masa untuk pembelian emas. Ramai juga penganalisis mengandaikan apabila trend ini berterusan dan pelabur mula membeli emas secara runcit, ditambah dengan pengukuhan dollar US yang akan menyebabkan pertambahan dalam pembelian emas secara pukal, ia bakal melonjakkan harga emas Dunia dalam pertengahan MEI-JUN tahun ini. 

Namun, apa jua spekulasi, pasaran Emas itu adalah dalam ketentuan Allah. Manusia hanya mampu melihat dan menganalisa. Maka MHS ingin mencadangkan kepada rakan-rakan pembaca , belilah emas walau dalam kuantiti 1 Dinar. Ingat, ia adalah pelaburan jangka panjang, bukan untuk cepat kaya. Banyak emas ditawar sekarang. Public Gold adalah salah satu contoh yang agak baik untuk kita mulakan pelaburan emas. 

MHS bukan penganalisis emas, tetapi MHS suka membaca analisis orang-orang yang pandai. Buka lah minda. 


Share this article :

+ comments + 1 comments

7 January 2015 at 02:57

Blog anda adalah benar-benar besar, saya setiap hari dan saya mendapati setiap sesuatu masa yang sesuai dengan saya. Blog ini mempunyai banyak keramahan dan selamat datang
Terima kasih banyak .

voyance gratuite par mail ; voyance gratuite

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team