ANAK-ANAK FELDA, LEPAS RAYA YER DAPAT RM 5 RIBU!

6 Aug 20120 comments


Durian Masih Di atas Pokok

Kuala Lumpur: Bayaran durian runtuh RM5,000 kepada generasi kedua FELDA dijangka selepas Aidilfitri, kata Pengerusi FELDA, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad.


Beliau berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak selaku Menteri yang menjaga FELDA, akan menentukan tarikh pengagihan bayaran itu.

Bukan masalah tiada duit 



"Kita bayar, tidak ada masalah sebab duitnya ada. Tidak sempat Ramadan ini, mungkin juga selepas raya," katanya pada sidang media sebelum majlis meraikan anak yatim dan penerima sumbangan Ramadan daripada Syarikat Kumpulan FELDA di Anjung FELDA di sini, semalam.


Mengenai durian runtuh RM5,000 kepada isteri peneroka pula, Mohd Isa berkata, kira-kira 40 hingga 50 peratus bayaran itu sudah diagihkan sejak minggu pertama Ramadan.

Katanya, seluruh pembayaran fasa kedua kepada mereka yang berkelayakan itu diharap selesai sebelum Aidilfitri.

Sementara itu diminta mengulas kejatuhan harga saham Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) baru-baru ini, beliau berkata, ia sudah meningkat kepada RM5.07 semalam. 
"Sebenarnya minggu lalu, memang kebanyakan saham menurun dan semua syarikat perladangan pun mengalami perkara sama. Namun kerana syarikat perladangan ini dimiliki oleh swasta dan individu, maka tidak ada orang beri perhatian...`political mileage' (keuntungan politik) tidak ada,” katanya.

Pada majlis itu, Mohd Isa menyampaikan sumbangan Ramadan bernilai lebih RM150,000 berupa wang tunai dan barangan kepada 800 penerima. -BHarian- 
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team