KEMATIAN AL FADHIL KETUA ULAMA PAS DISAMBUT PENGGANTUNGAN BANNER MEMPERSEKUTU ALLAH S.W.T DI GEREJA PULAU PINANG!!

26 Jan 20142comments

“Sesungguhnya orang yang mempersekutukan (sesuatu dengan) Allah, Maka pasti Allah mengharamkan surga baginya, dan tempatnya ialah neraka; tidaklah ada bagi orang-orang zalim itu seorang penolong pun”. (QS. Al-Maa’idah :72).


1. Banner - banner yang diberitakan di gantung di gereja-gereja di sekitar Pulau Pinang seperti mahu menyimbah minyak ke dalam api. 

2. Antara gereja yang sudah mula menggantung banner - banner tersebut adalah  Gereja Assumptions Conception, Lebuh Farquhar , Gereja St John Britto, Sg Pinang dan Gereja Immaculate Conception, Lorong Maktab. 

3. Menurut sumber, banyak lagi gereja-gereja yang telah mula melakukan perkara yang sama.

4. Penggantungan banner-banner ini dipercayai untuk memberi tekanan kepada Kerajaan Persekutuan supaya membenarkan penggunaan Kalimah Allah dalam kalangan penganut Kristian. 

5. Apa yang lebih memeranjatkan adalah penggantungan-penggantungan banner mempersekutukan Allah ini dinaikkan setelah umat Islam dan negara dikejutkan dengan kematian ulama' yang jelas menentang penggunaan Kalimah Allah di dalam PAS iaitu Al Fadhil Ustaz Harun Taib. 

6. Penggantung-penggantung banner ini jelas tidak menghormati undang-undang negara dan menghina mahkamah setelah melanggar larangan penggunaan kalimah Allah untuk dipersekutukan   - Kalimah Allah adalah hak eksklusif penganut ISLAM yang mengESAkan Allah. 

7. Cabaran pihak Kristian ini WAJIB disambut dengan perpaduan Umat Islam untuk sama-sama bersatu menentang penyalahgunaan Kalimah Allah! Allahuakbar!





Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
26 January 2014 at 05:46

takda sapa2 orang melayu islam kat penang berani tarik koyak & bakar banner tu ke?pihak gereja tahu ke banner tu dipasang..jika ya apa tindakan selanjutnya kerajaan dalam perkara ini..adakah pihak berkaitan bimbang nasib menimpa mereka seperti jais?

Anonymous
26 January 2014 at 06:11

Lucutkan saja banner biadap tuh!

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team