SIAPA DALANG KRISTIANKAN MELAYU? DARI ZAMAN PORTUGIS, BELANDA , BRITISH HINGGA BUKTI TERKINI!

15 Jan 20144comments

Memang panjang, tetapi marilah kita baca sorotan ini untuk pengetahuan bersama.

Bible Berbahasa Melayu mengandungi kalimah ALLAH yang disekutukan dalam konsep TRINITI

Zaman Portugis

1. Waktu Portugis memulakan dasar penjajahan, ia turut membawa bersamanya dari Lisbon , Agama Kristian. Tetapi sejarah memperlihatkan dasar mengkristiankan atau disebut Christianization Tanah Melayu ketika itu gagal walaupun Islam belum begitu berkembang dan penduduknya tidaklah berpengetahuan. Portugis berjaya mengKristiankan segelintir sahaja orang Islam yang kini dikenali sebagai Kg Portugis. 

Zaman Belanda

2. Belanda yang menggantikan Portugis meneruskan dasar serampang tiga mata- penjajahan , perdagangan dan perngkristianan orang Melayu. Namun, orang Melayu zaman itu berasakan ada yang tidak kena dengan konsep ketidakesaan tuhan. 

Zaman British

3. Di tangan British, mereka melihat penjajahan hanya berjaya jika dasar mengkristian kan masyarakat Melayu Tidak Diteruskan. Mereka bersetuju meletakkan agama Islam dan adat istiadat orang-orang Melayu di bawah bidang kuasa raja-raja Melayu (Islam terselamat di bawah kuasa raja-raja Melayu. Siapa kata Sultan dan Raja-raja tidak berperanan?! Peranan mereka sangat besar hingga ke hari ini memelihara kepentingan Agama Islam).  

PASCA British

4. Selama lebih 400 tahun paderi dan gereja Kristian tidak berani terlibat usaha mengkristian orang Melayu. Justeru kalimah ALLAH muncul ekslusif milik umat Islam selagi mana melibatkan negara ini sebagaimana kehendak dan semangat undang-undang. 

5. Jika ada Melayu berfikiran, berpakaian, mengamalkan gaya  hidup Barat, tapi masih mengamalkan agama suci ini, agama Islam. Rupa-rupanya ditengah-tengah caca marba pendekatan Islam oleh orang Melayu sudah timbul usaha memecah belah dan mengkristiankan Melayu melalui pelbagai kaedah dan strategi. 

PRU 12 - PRU 13

6. Dulu , usaha mengkKRistiankan orang Melayu dibuat melalui pintu belakang, namun kini dibuat secara terang-terangan. 


7. Sehingga PRU 12, usaha jahat ini berjaya dibendung dengan mudah oleh Perlembagaan Persekutuan, akta dan enakmen negeri mengenai pentadbiran negara ISLAM. 

8. Tetapi nampaknya apabila pembangkang menguasai Pulau Pinang dan Selangor , percubaan menyebarkan dakwah Kristian kepada orang Islam umpama diberi nafas baru menerusi kuasa politik. 

9. Mana tidaknya, majoriti ADUN dan kuasa politiknya terletak di tangan DAP! 

10. Ada yang berani mencabar agama Islam , hatta terhadap sultan sebagai Ketua Agama Negeri yang memiliki kuasa mutlak terhadap hal ehwal agama Islam.

11.  Paderi membawa kes penggunaan kalimah Allah ke mahkamah dan mencabar dengan mengarahkan penggunaan kalimah Allah di semua gereja di Selangor!

 12. Soal sam ada di luar negara perkataan ALLAH bukanlah hak Eklusif Muslim itu bukan masalah kita. Tetapi di Malaysia ada undang-undang dan peraturan yang warganya harus PATUH!

13. Bible berbahasa Melayu dicetak sewenang-wenangnya dengan tertera kalimah Allah tanpa rasa hormat pada penganutnya. Tindakan JAIS dalam usaha mempertahankan akidah umat Islam dibantah sehingga menjadi isu antarabangsa. 

14. Didapati DAP, khususnya LIM GUAN ENG begitu beria-ia memperjuangkan kalimah Allah sejak 2008. Kalau dia sayangkan kalimah ini, elok saja dia jadi Muslim. 

15. Di tengah-tengah kecelaruan ini, PAS dan PKR dilihat menjarakkan diri daripada isu ini.

16. Kalaulah tiada Dewan Ulama atau tokoh seperti Ustaz Harun Taib, Ustaz Ismail Kamus , PAS tidak lebih macam parti GOLKAR di Indonesia. Dengan membiarkan isu kalimah ALLAH bererti mereka mahu melihat UMNO menjadi musuh utama bukan ISLAM semata-mata untuk masa depan politik mereka. 

17. Sebagaimana disebut oleh seorang tokoh ULAMA' PAS, parti itu bersama DAP dan Pakatan hanya dalam soal politik sahaja. Namun kini , apabila 'cacing sudah naik ke mata' , sudah tiba masanya untuk jemaah PAS bersama-sama dengan jemaah ISLAM yang lain bangkit bersatu memperjuangkan ISLAM berjihad seiringan menentu titik noktah  dan masa depan orang-orang ISLAM! 

18. Saya tidak fikir pemimpin Beragama ISLAM dalam mana-mana parti tergamak untuk membiarkan ada pihak mempersenda, menjual dan menurunkan taraf nama ALLAH dengan mempersekutukannya dengan perkara lain sewenang-wenangnya. 



DI- OLAH / DI ADAPTASIKAN daripada tulisan "BERPATAH ARANG" , Yusuf Harun 16 Januari 2014 - Khamis 

Share this article :

+ comments + 4 comments

15 January 2014 at 20:55

Berpantang datuk nenek kita mencemari agama Islam. Datuk nenek kita dahulu pun lebih ramai yang tidak berpengetahuan tinggi tentang agama Islam atau hal2 duniawi kalau berbanding sekarang ini. Namun Allah telah melindungi datuk nenek kita dari tersungkur kelembah kekufuran syukur kepada Allah yang Maha melindungi kita. Apatah lagi sekarang ini Orang2 Melayu 100% beragama Islam ( kecuali yang bingung2 diatas kecuaian ibu bapa mereka) berpendidikan tinggi (kefahaman tentang agama) mari kita pertahankan hak kita, Pertahankan nama Allah hak milik Orang2 Islam sahaja. Tidak mudtahil jika kita membenarkan orang2 kristian menggunakan nama Allah semahu mereka sekarang akan datang mereka akan menulis kalimah suci itu diatas kepala2 batu tok2 pekong mereka. Saya nak tanya " SANGGUPKAH ORANG2 MELAYU MELIHATNYA?" NAH AKU SANGAT KENAL MELAYUKU. AKU SANGAT CINTA KEPADA MELAYU KU KERANA MEREKA LAH JUGA SAUDARA SEAGAMAKU. MENANGIS MATA INI KERANA CINTA KEPADAMU YA ALLAH, KERANA MEMPERTAHANKAN NAMAMU YA ALLAH.

15 January 2014 at 21:32

amin...amin.....semoga orang ISLAM di Malaysia terus bertahan dengan tauhid LA ILA HA ILLALLAH! Tiada Tuhan Selain Allah!

16 January 2014 at 19:03

Hak Agama Islam jangau dikacau. Nama Allah jangan dicemari.

6 August 2015 at 12:22

siapa kacau melayu mati siapa kacau islam mampos siapa kacau malaysia kepala berlubang nak buat hudud kite kena hapus kan semua orang keling dgn cine babi sebab diorang tungak utama untuk islam tak berkuasa di malaysia....dah baca dah game yahudi dgn nasaro

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team